zondag 3 juni 2007

Molentjes

Tussendoor eens even een pinwheel vest opgezet van garen dat ik vorig jaar via Ebay heb gekocht. Een bonte mix van katoen, linnen en viscose in twee kleurstellingen, allebei te weinig voor een vest, wel lekker spul voor zomerse dagen en net met elkaar te combineren als je dat een beetje onzichtbaar doet. De meerderingentoeren met de ene draad, de andere met de andere draad. Dat breit nog eens lekker weg! Ik ben al bijna bij de armsgaten.

Tussendoor de arch shaped sokken nog aangepakt. Astrid bracht het boek van Nancy Bush mee naar SnB, en daar zag ik dat ik die teen toch maar niet wilde doen, omdat geregeld drie steken samenbreien op de tenen me wat veel risico op knobbeltjes leek te geven. Dan maar een omgekeerde pinwheelteen! Ik dacht dat dit goed zou passen op mijn linkervoet, maar ik bleek verkeerd geredeneerd te hebben: het is perfect anatomisch correct voor rechts. Nu voor de andere sok nog even correct andersom rekenen, dan kan ik er straks gewoon mee rechtdoor lopen. Met molentjes lopen, dat krijgt zo weer een heel nieuwe betekenis.

The windmills of my mind brought two wips together: a pinwheel sweater (quick knit, perfect for summer) brought me to experiment with a new type of toe for the arch shaped socks I'm knitting. What I expected to become a great left sock turned out to be THE right one. Now for a reverse of the pattern, so I can walk straight on in this pair.

3 opmerkingen:

odette zei

Ziet er leuk uit je pinwheel.
Gezellig met die kleurtjes. Misschien moet ik me er ook maar eens aan wagen.

froukje zei

Leuk! Nog een pinwheel! Ik vond het heel erg leuk om te doen, en inderdaad je kunt er goed verschillende internetimpulsaankopen in combineren. Ben overigens benieuwd wat je vind van (uiteindelijk) de pasvorm/mouwinzet: daar ben ik bij de mijne niet tevreden over....

yvonnep zei

Ben benieuwd naar het eindresultaat!