woensdag 20 juni 2007

Vondst

Gisteren een eindje gefietst: door de uitbundige lindebloesemgeuren naar Tilburg. Het is maar een half uur, omdat ik de hemelsbrede route neem, maar ik ben er dan echt even uit. Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik wel vier winkels van binnen gezien, terwijl ik eigenlijk maar twee boodschappen had. Alle boodschappen zijn gelukt, en dit was de verrassendste, een impulsaankoop bij De Slegte.

Al is een en ander niet overal in al te duidelijke taal uitgelegd, toch kan ik, als beginnende en dus zeer geïnteresseerde weeflezer, hier allerlei informatie uithalen over de verschillende bindingen. Linnenbinding en schuine kepers kende ik wel, maar van een heleboel andere mogelijkheden had ik nog nooit gehoord. Mijn handen jeuken om het grote weefgetouw uit te klappen, of het kleine weer in elkaar te zetten...

In a secondhand bookshop I found this book on weaving, describing all kinds of bonds and twills I never heared of. My looms are calling out to me now, fighting the spinningwheels to come first at my hands when I enter my fiber sanctuary yarn room.

2 opmerkingen:

astrid zei

och hellup: josé heeft er weer een nieuwe verslaving bij. Kun je wel je gesponnen garen goed gebruiken.

yvonnep zei

leuk joh! die hobby van jou wordt een dagtaak.