zaterdag 28 juli 2007

MS3, clue 1968

bloemetjesajourIk ga dit niet uittrekken, maar ik moet wel steeds denken aan de verhalen die ik op handwerkbeurzen van oude dames hoor, als ze me zien sokkenbreien: ze moesten meteen na school eerst tien (of meer) toeren breien, voor ze wat anders mochten doen. Dat doe ik nu met deze sjaal ook: af en toe een aantal toeren achter elkaar, dan mag ik weer wat anders.
Dit stuk 1968-bloemetjespatroon gaat over de volle breedte van de sjaal namelijk nog zo'n honderd naalden door!

Flower power with a vengeance, weighing as a daily chore on me: ten rows of this first, before I'm allowed anything else to knit, otherwise I would never finish the next 100 rows. And no, I will not frog!

5 opmerkingen:

Tijm zei

Mij gaat het net zo.
Was het eerst leuk breien en steeds weer spannend hoe het zou worden, nu is het saai, boring saai.
Toch zet ik door,op de manier zoals jij het ook doet.
Succes!

Serena zei

Het lijkt wel strafwerk ;-) Succes ermee, ik volg je vorderingen op de voet!

Vera zei

Met dat rood erachter is het een prima tafelkleedje ;-)
Sterkte met alle bloemetjes!

gea zei

hahaha,
ja strafwerk!!
maar wel leuk strafwerk,
ik brei ook elke avond als het een beetje rustig is in huis,5 a 6 pennen
(kan ik tenminste mijn hoofd erbij houden)

astrid zei

je bent een bikkel, maar waarom leg je dit jezelf eigenlijk op? heb je nog wel plezier in het breien?