woensdag 4 juli 2007

MS3 van start

eerste puntje MS3Afgelopen vrijdag kwam dan - na duizenden 'I'm sooo excited!'-mails op de bijbehorende mailinglijst, hoera voor de optie 'Special notices only' in Yahoo - de eerste aanwijzing voor de Mysterystole3KnitALong. Het gaat tot nu toe goed, dat mag ik wel afkloppen, als ik zo de ervaringen om me heen lees en hoor. Het wordt wel heel erg luchtig met dit heel dunne garen. Op FlickR kun je zien dat er met verschillende garens heel verschillende effecten ontstaan. Allicht, ja, maar ik wilde het even laten zien ;-)
Het is wel de vraag of ik het ga afmaken, want het is me een gepriegel! En het resultaat is niet zo heel erg 'ik', geloof ik. Jullie merken het nog wel...

The first clue for MS3 came up last Friday, and this is what I have got now. About 35 more rows to go before the top of the current chart. I don't know if I will manage to reach this KAL's end, because yes, it is a very different experience to be knitting a lace like this, but my o my, it is tedious and it is finicky, and the result will probably be 'not so very me'/'so very not me', so...

5 opmerkingen:

Bert(ie) zei

Ziet er toch wel mooi uit, hoor, lijkt me de moeite waard om het af te maken. Leuk al die verschillende kleuren en garens op de FlickR link die je gaf.

Tijm zei

Je staat blijkbaar al net zo ambivalent in als ik.
Ik ben vol enthosiastme begonnen, vooral door het idee dat het over de hele wereld gebreid werd (samengevoel).
Ook ik ben geen lace mens en al helemaal geen sjaal/stola mens en toch..........elke keer begin ik er weer aan.
Nu ik bij rij 41 ben krijg ik de kriebels. Goh, wat moet je je hoofd erbij houden, help wat komt dit precies. En wat doe ik dan........het eerst weg leggen (vermijden dus).
Maar ik wil doorgaan. Gewoon uit nieuwschierigheid en betrokkenheid. Dan wordt hij maar voor een ander.
Samen de 'strijd' aangaan? En showen op 3-11-07??

Serena zei

Ook ik heb me aangemeld voor de MysteryStole; fijn dat je de aanwijzingen vertaald José. In het Engels is het goed te doen, Nederlands is natuurlijk nét even makkelijker. Mijn wolletje is nu binnen uit Amerika, tijd voor proeflapjes. Als ik zo de resultaten zie op Flickr twijfel ik of aan het project ga beginnen. Dol op omslagdoeken, het is me echter wat te truttig .... Ik ben blij te horen dat ik hier niet de enige in ben ;-)

astrid zei

HAAHHAH : een zielsgenoot. Inderdaad: de i'm soo excited mails: die kennen we ook van de sixsox-group. Als er dan weer een nieuw patroon is dan eerst 1000x de welbekende I,m sooo excited en als iedereen klaar is vervolgens weer 1000x : thanks for the oh soooo lovely pattern. Ik hou van beleefdheid, maar op internet is het tussen de breidames tot hogere kunst verheven. Oooh soooo bedankt, josé, dat je ook een meer nuchtere breister bent.

yvonnep zei

Tja... dan brei je 'm toch gewoon af voor je moeder. Of zo. En tja, dat ge I'm soooo ...je krijgt er een speciaal deleteritme van :-)