donderdag 19 juli 2007

Mutsenmateriaal

wol voor mutsDe schapenmama van de ouessants die vorige week geschoren zijn, vond de warm heart mittens mooi en hoopt op nog iets dat daarbij past. Nu heb ik van de meeste van die garens genoeg over voor een muts, maar het bruin was ik kwijt, dus daarvan heb ik even een streng bijgesponnen. Natuurlijk vond ik de rest van de bol die ik voor de wanten heb gebruikt daarna terug, in de tas bij een ander project. Die muts komt er dus zeker, maar nu doet zich een gewetenskwestie voor: ik roep altijd dat vilten een per ongeluk in elkaar grijpen van de wol is, en dat dat niks voor mij is. Maar ja, wat doe je als je veel donkerbruine wol hebt en bovenstaande herderin vraagt of je misschien een herdershoed kunt vilten? Tot nu toe verzet ik me tegen die hevige jeuk die in mijn vingers dreigt te kruipen, maar ik sta niet geheel voor mezelf in.
Los daarvan heb ik me bezondigd aan een bestelling bij Amazon (nou ja, eerlijk is eerlijk, twee bestellingen dan). Ik had computerboeken nodig en bestelde wat over spinnen en weven mee. Dat gaat makkelijk! Kom, ik kijk ook eens bij Amazon.fr. Daar hebben ze ook veel moois! Dus naast het boekje 'bleu' (geschiedenis van een kleur) en het boekje 'tissu rayé' (geschiedenis van de strepen) ook nog wat over tassen besteld. En omdat ik afgelopen week een doos lapjes heb weggegeven, moest ik de rest natuurlijk netjes opbergen. Wat nu nog moet, is het opnieuw ordenen van de meubelstoffen.
Héél geschikt voor tassen, die meubelstoffen, bedacht ik, en ik heb meteen een aantal toepassingen in mijn hoofd. Niemand hoeft dus bang te zijn dat ik me ooit zal vervelen.

I promised the shepherdess of the ouesssants a cap, but lacked some brown yarn, so I spun it this week.
Confession: I might even consider to try some felting, to make a hat for her.
Another confession: I ordered two computer books I needed and I added some crafting books for fun, so I have now more ideas and patterns, and still as little time as I had before.

1 opmerking:

yvonnep zei

Ja, zo gaat dat, je vindt iets altijd terug als je het niet meer nodig hebt. In principe. Nou ja, vilten... doe als je het niet laten kan en leuk, tassen, tassen...