maandag 27 augustus 2007

Muts zoekt raad

De muts voor H. van de ouessants is af. Hij past mij, dus hij past haar ook, dat is mooi.







Ik wilde dat hij zou passen bij de 'warm heart mittens, die ook al naar H. zijn. Dat is best aardig gelukt, al zijn de verhoudingen van een muts natuurlijk heel anders dan die van wanten. Als vanzelf werden de streepjes deels gebroken tijdens het minderen. Het effect bevalt me wel.


Creativiteit kent geen tijd: ik maakte ook een kwast. Creativiteit betekent onzekerheid: moet die kwast er nu wel of niet aan? Of bestaat er een systeem om de muts naar keuze met en zonder kwast te kunnen dragen? Dan maak ik dat!



The shepherd's hat is finished, but perhaps it is better with a tassle. If I find a system to make this hat modular, as in with or mithout tassle, according to mood, choice and weather, I will make that!

4 opmerkingen:

Irma zei

Ik vind het eigenlijk wel een beetje een raar aanhangsel. Niet echt een kwast. Dan moet ie wat dikker. Kun je de draden niet nog een keer vouwen? Maar misschien wordt het dan teveel een slaapmuts?

Irma zei

En ik vergeet te zeggen dat de muts wél leuk is. Doet zeker aan de warmheart mitten denken

Tijm zei

Prachtige mutsen mooie kleuren.
Kwast kan wel maar dan overtuigend als kwast, dus dikker.

Vera zei

Ik denk dat meerdere kwasten erop ook leuk is, stuk of 3.
Maar misschien schrik je dan H. af en krijg je geen vachten meer...