zaterdag 4 augustus 2007

Overzichtje

dikke sokkentot zover3 strengetjes

Mijn camera is aan het muiten, hij ziet bijvoorbeeld geen rood meer, wat slecht uitkomt als je kleuren wilt fotograferen. Eens zien wat het vullen van de accu doet, en ik moet in elk geval een nieuwe accu, dat wist ik al. Tja.

Wat zie je hierboven?
Een paar dikke sokken, al bijna af, want het waren enkelwarmers die mijn moeder niet lekker zaten. Mee terug genomen, verbouwen voor mezelf voor van de winter. Lekkere afwisseling van het schilderen in de zon (schuren in de zon, kwasten in de schaduw) deze week. (Huis is een eeuw oud, moet bijgehouden worden, dat loopt achter.)
In het midden: stukje patroon van MS3, naast erg saai is hij erg verslavend. Nog 50 naalden, dan begint het volgende stuk: de vleugel. Het thema is namelijk 'Het Zwanenmeer'. Ik vind het meer de Odysseia, maar dat leg ik de volgende keer wel uit (het is tijd om de piepers te gaan jassen, maar ik wil dit eerst even kwijt).
Helemaal rechts drie strengetjes wol. De paarse is genoeg voor één sok, ik ga vanaf nu eerst wegen, dan pas verven en spinnen ;-) De blauwe is stevig en zacht, de donkere is erg los en erg zacht. Ooit zie je hier waar ze voor zijn (en dan weet ik het ook).

De simpele sok die ik onderhanden heb, komt helemaal in de foute kleur uit de camera, dus die laat ik later wel zien.


Due to camera problems, not a lot of pics.
Left: thick dark winter socks, almost ready. Center: MS3, 50 rows to go before the wing part. Theme is The Swan Lake, according to Melanie, the designer. I think it is more of Ulysses, which I will explain later. Right: a few homespun yarns, dark is soft and loose, purple is for one sock only (duh), blue is soft and sturdy.
Sock otn was pictured awfully, so will be shown later.

2 opmerkingen:

Tijm zei

IK ben al toe aan de vleugel maar vind het wel wat ingewikkeld. Maar evenw achten tot er wat foto's van op de site staan.
Wat ben je aan het verven dan??

yvonnep zei

haha, het Zwanenmeer, lekker dansen met zo'n lap :-) Da's natuurlijk weer mijn associatie. Ik vind je een heldin dat je het doet. Ik heb geloof ik geen geduld voor die sjaals met eindeloze hoeveelheden steken op de pen. Je sok vind ik leuk. En ja, eerst wegen en dan...vinnik handig. :-)