zondag 16 september 2007

1 bootie

Grapje, gevonden op Ravelry: twee breisters, een in de VS en een in Ierland, spraken af tegelijk op te zetten voor de slofjes van Saartje. Dat is al twee weken geleden, maar ik zag het gisteren pas, dus ik heb vanmiddag in de tuin één exemplaar in elkaar geknutseld. Niet dat ik momenteel een zwangere in de omgeving heb, maar je weet nooit hoe een patroon van pas kan komen. Het breit vlot weg, op twee naalden, dus je moet wel een en ander aan naadjes en draadjes verwerken aan het eind. Het resultaat is niet helemaal naar mijn zin: te veel een bakje. Bovendien heb ik geen bijpassende knoopjes (je hebt er eigenlijk vier nodig, voor een paar slofjes), dus dit gaat - in elk geval voorlopig - in de UFO-bak.

A KAL on Ravelry lead me to saartje's booties. I knitted one, this afternoon, but I do not think I will make it a pair (though one never knows...)

8 opmerkingen:

froukje zei

Wat een lief sokje! Heb op mijn verjaardag het Marie Claire babyboekje gekregen, daar staat ook een doddeltjepaar in. Nu nog kiezen.....(tot mijn vreugde twee zwangeren in de omgeving, dat opent perspectieven!)

Lies zei

Heb je ook gezien dat Saartje's Bootees in de populaire-patronen-top-10 staan?
Ze zijn wel leuk, en te klein voor een echt SSS, toch?

Astrid zei

Ik vind 't een schattig patroontje, José. Heb er al verschillende zwangeren mee verblijd! Ik heb ouderwetse parlemoeren knoopjes gebruikt(HEMA) Die nemen een beetje de kleur aan van je wol.
P.S.Ben benieuwd wat SSS betekent!

José zei

SSS is Second Sock Syndrome, dat kun je ind erdaad niet makkelijk krijgen van zoiets, misschien maak ik het toch af dan.
Parelmoeren knoopjes heb ik niet meer, denk ik. Een tijd geleden ontmoette ik iemand die een tafelkleed met zulke knoopjes wilde omboorden, haar heb ik toen zowat mijn hele voorraad knoopjes van de overhemden van mijn opa gegeven (waren door mijn oma keurig allemaal afgeknipt voor de overhemden poetslappen werden).

Jenneke zei

Wat een schattige slofjes! Absoluut een tweede van maken. Er is altijd wel iemand die je er blij mee kunt maken!

Monique zei

Hoi, ik heb ze ook gebreid, en vond ze te rond. Na het proefmodelletje heb ik de neusjes wat spitser gemaakt, door een paar minderingen. Op mijn blog staan ze op de foto:
http://bridgetsbrei.blogspot.com/2007/06/eindelijk.html
Heb je geen knuffelbeer die ze aan kan?

yvonnep zei

't blijven schatjes... wat ik zo komisch vind is dat het een toppatroon is op Ravelry met een eigen groep. Die Sara toch!

Bietje zei

ooohh wat leuk!!
Wat jammer dat mijn eigen Sara al bijna twee is die krijg ik het echt niet meer aan haar voeten!