zondag 30 september 2007

Handwerkbeurs 's Bosch

knopen


Afgelopen vrijdag was ik - 'in functie' als S'nB-ster - op de handwerkbeurs in Den Bosch. De buienradar verklapte dat het vanaf na het ontbijt droog zou blijven, dus ik heb heerlijk een uurtje gefietst en was toen mooi op tijd voor de opening. We hebben het druk gehad! Veel bezoek, waaronder nogal wat bloglezers die zich even kwamen voorstellen. Grappig, zoveel mensen die mij blijken te 'kennen' omdat ze hier op bezoek komen! En ook fijn om zoveel bekenden weer te zien, die ik alleen bij dit soort gelegenheden tegenkom!
Ik had erg goede voornemens: niks kopen als dat niet op mijn boodschappenlijstje stond. Maar ja, één dingetje stond wel op mijn lijstje, maar was niet verkrijgbaar. Daarvoor in de plaats kocht ik vier lekkere bollen garen, half wol, heel zacht. En ik mocht bij Grootmoeders Knoopendoos kijken, omdat ik laatst voor die tas zo lang naar de juiste knoop moest zoeken. Wat ik daar kocht, zou nooit op zo'n klein tasje passen, maar ik heb nu ook grotere plannen, dus dit klopt precies.

Last Friday, at the craft fair in 's Hertogenbosch: many visitors, many old friends and a few new faces, as some readers of my blog came by to say hello. I bought 4 skeins of soft yarn and lots of buttons, because I have so many plans to make more bags, soon.

Natuurlijk breiden we op de beurs. Ik maakte dit buideltje (zwartbles met clun forest, vorig jaar gesponnen, muurvast getwijnd) af, dat bedoeld is om wol in te doen tijdens het tolspinnen. Voorlopig komt gewoon de hele pluk steeds naar boven, in plaats van netjes steeds een beetje. Wordt vervolgd.
Ik heb ook nog met de tol gesponnen, maar zonder buideltje.

There was some knitting involved too. I finished this little pouch, meant to hold roving while dropsindling, but the roving does not get that right, yet.

PS: ik heb mijn mysterysjaal gedragen, bijna de hele dag, en hij zit nog lekker ook!
(I wore my mysterystole, and I even liked it)

PS2: S'nB Den Bosch komt er aan, binnenkort meer...
(Coming up: S'nB Den Bosch)

3 opmerkingen:

yvonnep zei

Dat garen ziet er grappig uit... vind het wel moppig dat jij nog koopt, je maakt zelf het mooiste van het mooiste. Die knopen is een goed idee, ik hoop dat zij er op 3.11 ook staan.

Breien in Lansingerland zei

Ha José

Mag ik jouw informatie over de handwerkbeurs en de spindag lenen voor de Mittenskal nieuwsbrief?

Liefs, Bianca

Irma zei

Ik heb een foto van jou gezien met sjaal. Ik hoop niet dat je 'm de hele dag op je kop hebt gedragen! Dan zal je het warm hebben gehad.