zondag 30 september 2007

Landelijke spindag

Gisteren was het weer landelijke spindag, de jaarlijkse bijeenkomst van de Landelijke Spingroep, in Elspeet. Het is een eind rijden, maar dan heb je ook wat: meer dan honderd spinners (v/m), allemaal aan het spinnen en met allerlei spullen die ze willen laten zien. Zoveel moois, zoveel ideeën! En zo'n heerlijk warm en enthousiast gezelschap!
Ik heb me beperkt tot het volspinnen van de klos coburger fuchs die ik een tijdje geleden begonnen was. En tot tolspinnen, want samen met Tineke Tubspinster heb ik het Lakense stofproject gepromoot tijdens de 'show and tell', het onderdeel waarbij je één ding mag laten zien, omdat anders de dag te kort is.



Ik kwam dus thuis met een volle klos, waar ik vandaag leuk mee wilde twijnen. Met een ook rechts gesponnen witte weefwol, dat leek me op het eerste gezocht wel wat en het leek nog steeds wat toen de klos volgetwijnd was. Na het wassen bleek het minder succesvol, want bijna alle kleur was weg: die mooie bruine kleur was gewoon vuil! Tja.
Nu heb ik dus een mooie streng bijzonder sterke, subtiel gemeleerde weefwol met coburger, maar ook nog steeds enorm veel coburger op die klos, mooi vies bruin, waar ik nog van moet bedenken wat dat worden gaat.

Yesterday the 'national spinners group' had their annual gathering. We were over 100 spinners and we had a great time together, sharing and admiring so many projects.
I spun coburger fuchs, I plied it at home today, with thick white weavers' wool, creating a great blend, I thought. After (well, during) washing all the nice color turned out to be filth, so now the result is 'very subtle' ;-)

7 opmerkingen:

odette zei

Was zeker een leuke dag in Elspeet. Ik kijk nu al weer uit naar de landelijke spindag van volgend jaar......

yvonnep zei

ook leuk, mooi vies bruin...enne... ehum, róók je dat dan niet ;-)

Tijm zei

Wat heb jij een geweldig weekend gehad!! Leuk om te lezen dat je de Mystery stole zaterdag gedragen hebt. Bij mij blijft het nog wennen en dus in de kast liggen. Zal er eens een blogje aan wijden.

Monique zei

Hé bah. Had je geen vieze handen tijdens het spinnen dan? Of was de kleur niet gefixeerd?
Maar je hebt een mooie spindag gehad, lekker veel inspiratie opgedaan.

astrid zei

misschien ligt het aan de foto, maar zo veel verschil zie ik eigenlijk niet. Zowel rechts als links ziet er tres naturelle uit!

José zei

Nee, het stinkt niet en het geeft nauwelijks af, behalve aan het waswater dan ;-)
Eens zien of ik de 'vieze' foto nog wat duidelijker heb, dan vervang ik hem wel.

Rineke zei

Naar mijn idee is ie nog steeds heel mooi al is ie iets lichter. Maar ja kan inderdaad aan de foto liggen.

Maar wat spin je mooie draden zeg! Moet ik toch nog even op oefenen.

En ja ik was inderdaad ook jaloers op t bloemetje.