maandag 24 september 2007

Roosje zonder doornen

Vrijdag eerst handwerkbeurs in Den Bosch, dan zaterdag naar de landelijke spindag. Op de handwerkbeurs krijg ik een naambordje, waarschijnlijk met de toevoeging "S'nB Tilburg" erop. De spindag is de ontmoetingsdag van de Landelijke Spingroep. Een zaal vol spinnewielen (met spinners natuurlijk), die tijdens de vergadering en lezingen lustig doordraaien. Op die dag ontmoeten ook veel leden van "de Doornroosjes", een yahoogroup voor spinners, elkaar. Ter herkenning doen we een gebreid roosje op, van zelfgesponnen wol natuurlijk! (De clivia die hier bereidwillig mee poseert, blijft thuis. Dat doet wel af aan het effect...)

Next Saturday will be the annual meeting and gathering of our national spinners group. Lots of wheels and spinners, lustily spinning all day, will be there. Among them quite a few 'Doornroosjes*', members of the yahoogroup of that name. To recognize one another as members of this group, we will wear a knitted rose.
*Doornroosje is the Dutch name of the sleeping beauty, meaning as much as 'little thorny rose'.

13 opmerkingen:

Tijm zei

Helaas kan ik naar geen van beiden.
Dus zien we elkaar pas op 3 nov.

yvonnep zei

Veel plezier! En wat let je om ook een blad van de clivia op te spelden ;-)?
A.s. zaterdag begint mijn cursus Noors rondbreien, dus geen handwerkbeurs voor mij.

Storm op Zolder zei

Roosje is leuk geworden!

Ik hoop je vrijdag even te zien, maar maak me dan niet te jaloers wb zaterdag wil je? ;-)

Rineke zei

jaloers, jaloers, jaloers....

froukje zei

Wat een lief roosje! Kun je het patroon niet publiceren? Ik ken dit natuurlijk gehaakt, maar kijkend naar de foto: jawel echt gebreid. Ben heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt!

Berthi zei

Ik wens je hele fijne dagen mte veel nieuwe inspiratie!

Anniki :) zei

This is lovely work that you`re doing! Keep it going :)

brigitte zei

Leuk roosje.

astrid zei

is het echt gebreid? het ziet er wat mij betreft heel gehaakt uit? wat is het?

d zei

't was leuk je ontmoet te hebben in Den Bosch Josée !

groetjes

Dominique zei

sorry, D staat voor Dominique natuurlijk (ik moet es zoeken hoe ik dat kan aanpassen)

ingrid zei

hallo Jose,
leuk je voor de 2de maal ontmoet te hebben, de eerste keer was bij Jan van Erp en nu met roos in den Bosch.
groeten uit het zeeuws-vlaamse land
Ingrid

Roos zei

ja t was weer fijn! Ik heb mn foto's net geblogd, heb de beste van ons uitgekozen :). Jaja dat was me een fotosessie.