dinsdag 9 oktober 2007

Buitenpret

Zaterdag even naar Tilburg geweest voor de Textielmanifestatie. Vóór het Textielmuseum stonden grote borden met gaten, waarop je met twee personen steeds een kruisje kon 'borduren': een persoon voor en een persoon achter de wand, dan het 'borduurgaren' door de gaten aan elkaar doorgeven. Best grappig, borduren met een wildvreemde! Je kon dan met het zakje dat bij het borduurmateriaal hoorde, binnen in het museum een label met je naam maken om aan het werk te hangen. Nadeel: je moest wel 7,50 betalen om binnen te komen. Dat had ik voor zo'n label niet over, temeer daar ik nergens gezien had dat de toegangsprijs bestond en dus al helemaal niet hoeveel die bedroeg.
Gelukkig was de Craftymarkt wel gratis. Even hallo gezwaaid naar Roos, die met haar vilt- en andere creaties stond te stralen op een half zonnig hoekje van de markt, even bij viltenhoedenmaaksters gekeken die nog nooit gehoord hadden over de omstandigheden van de schapen die die extra voordelige merinolontwol leveren en binnengewipt bij het restauratieatelier en de hoedenontwerpster. Bij het ROC aan de overkant ben ik alleen even naar de wc geweest: de rest zat weer achter een kassa...
Het was wel prachtig fietsweer, dus toen ik rond de middag thuiskwam, had ik in elk geval heerlijk in de zon gefietst!
En ja, ook het idee opgedaan dat wat ik maak best kan tippen aan wat veel mensen aanbieden, maar dat de hoedenmaakster en het restauratieatelier de echte vaklui zijn!

I did two cross stitches, together with another visitor, at the textile fair in Tilburg last Saturday. Saw lots of craftwork, some of it nice enough to stop at the booth of their makers, and a few real artists, restaurating ancient textiles or inventing great hats.

2 opmerkingen:

astrid zei

dat zeg ik: ga in de handel met die prachtige wol van je. .

berthi zei

Het idee van het borduren is leuk bedacht!