donderdag 25 oktober 2007

Inpakken

Geleerd: de draden evenwijdig laten lopen als je wat weeft! Niet gedaan, dus het resultaat is niet naar mijn zin, maar uithalen doe ik niet, want wie weet wat een wasbeurt nog doet. Of het wel Middeleeuws verantwoord is, weet ik ook nog niet, evenmin of dit mes door de strenge beugel kan van de tijdkeuring. Het moet wel kloppen als je in stijl gaat spelen dat je Middeleeuwer bent, maar vanuit de 21-ste eeuw gezien valt het nog niet mee om te bepalen wat er wel en niet kan, als je een beginneling bent, zoals ik. We zullen zien.



Ik dacht dat ik van alles in mijn knopendoos had, maar dat valt tegen. Waarschijnlijk brengt een houten knoop uit een van de andere half afgewerkte handwerken redding, bedacht ik na deze fotosessie. En dan nog iets van hengsel of ophanglussen...

I'm finding out how bags and purses were made in the Middle Ages. I may be on a very wrong track here, but I'm learning a lot about weaving and finding fitting buttons.

PS: de wol is zwartbles en coburger fuchs.

4 opmerkingen:

yvonnep zei

Leuk gegeven en ik denk inderdaad dat het nog niet meevalt. Denk je niet dat die houten knoop iets aan de moderne kant is?

José zei

Ja, die houten knoop is fout. Ik heb wat anders, waarschijnlijk beter, maar nog niet zeker.

froukje zei

Ik vind die rand errug mooi met die kwastjes en zo! Knoop hoort er gewoon niet bij, maar dat schrijf je zelf al...

Irma zei

Heel leuk geweven.
Dat met je echt vaker doen!
Hoe zou zo'n lap er gevilt uitzien?
Die knopen is allemaal niks, kan het niet gewoon zonder? Of iets knopen met de franjes. En dat mes? Is dat voor een appeltje of zo?