vrijdag 5 oktober 2007

Lunamoth à la bizaroïde

Mijn Lunamoth sjaal is van een saaiere kleur dan ik dacht, toen ik de klos M+M Bristol uit het koopjesrek trok bij M+M wolpost.
Gelukkig stonden Bart en Francis dit voorjaar in Zwolle op de Handwerkbeurs met allerlei moois.


This M+M Bristol yarn looked more promising when I bought it at a discount a few weeks ago. Time to brighten it up with something from Bart and Francis

Zij hadden onder andere klosjes met effectgaren, bijvoorbeeld deze 'Bizaroïde'. Zij schrijven daarover: "Garen dat het effekt geeft van insectenvleugels. Licht radierend, licht opaak en tevens christaline schijnende verkleuringen. Neem een vleugel van een vlieg en kijk es goed.Dat effekt in een draad. WAW"
Nou, dat past dan wel, zou je denken.

B&F wrote about this 'Bizaroïde' yarn: "A thread/strip that gives you the idea like the wings of insects. The same shimmery/reflection like illusion. a thread composed out of 2 transparent fimls and inbetween you have triangular nacree coloured prismas. It are those triangular prismas who gives you that specific insect colourlike efect. This is a thread of the 21ste century."
That should do it.

Het resultaat is, eh, bijzonder.
Gisteravond bij lamplicht zag het er spectaculair en verrassend uit, vanmiddag in de zon kreeg ik er een echt kermisgevoel bij. Nou zit op deze klos maar 100 meter, genoeg voor een patroonherhaling op deze hoogte van de sjaal, wat ik ook wilde.
Ik heb nog een fijnere klos, met 250 meter, die misschien later aan de beurt komt, dichter bij de rand. Eerst maar eens zien hoe deze bevalt en hoe die andere bij verschillende lichten reageert!

The effect is special, I have to admit. I'll see how much I like the effect and decide later or I will apply the other, finer special effect in one of the last pattern repeats. This one will run out soon, anyway (but I planned it for this repeat only, for a start).

4 opmerkingen:

astrid zei

Prachtige foto's, José!
Ben heel benieuwd om dit breiwerk in 't echt te zien!
Groet,
Astrid

froukje zei

Ik hou wel van dit soort effecten! Ben heel benieuwd hoe ie gaat worden, ziet er nu al heel feestelijk uit!

Irma zei

jij durft! Ik ben heel benieuwd naar je 'kermis'

yvonnep zei

Oplossing is om het alleen 's avonds te dragen. In zonlicht worden dit soort effectgarens altijd een beetje opdringerig.