dinsdag 23 oktober 2007

Tussendoor

Tussen de voorbereidingen voor de S'nB-dag door (hoeveel Grolse wanten kun je verzinnen...?) komt eerst komend weekend nog een rondje spinnen met Toon in het Historisch Openluchtmuseum Eindhoven. Ik ben na de vorige keer begonnen een tasje te breien op z'n Middeleeuws, met dikke wol en dunne pennen en in meerdere kleuren. Dat schiet niet op, dus ik dacht nu maar snel even een tasje te weven voor de niet in de tijd passende spullen die ik per se toch bij me wil hebben.
Tafelweefgetouw in elkaar geschroefd, vorig jaar gesponnen wol bij elkaar getoverd, meters over de haspelplank gelegd en de boel ingeregen. Het zijn niet zo heel veel draden, maar het inrijgen was toch een heel prutswerk. Poes hielp mee, dat was wel gezellig maar schoot niet bepaald harder op. Gelukkig viel ze op een stoel in slaap met een bol wol in haar armen.
In het midden, waar ik begon met inrijgen, is het vaster. Zo had ik door moeten gaan, maar ik dacht dat het wel wat luchtiger mocht. Ach, na het vollen zie je er vast niks meer van!

Knitting a 'medieval' bag is not the quickest project I'm working at, so now I decided to weave one instead. Next weekend I want to take some things with me to the next spinning event, that I want to have with me but do not fit in a medieval setting. This will conceal them, I hope.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo José ,
Op mijn zoektocht naar Grolsche wanten blijf ik jouw naam tegenkomen ,het jij toevallig een patroon ?
Ik zou dolgraag op je workshop komen ,maar ik woon in de Franse Bourgogne ,Grolle ken ik van vroeger ,toen ik in het buurdorp Winterswijk woonde ,wij "kochten" de wanten bij het plaatselijke bejaardenhuis ;)
BVD voor je reactie en tijd ,
met vriendelijke groet ,
Marij(mmarijn2000@yahoo.fr)

Monique zei

Hoi José,
al bekomen van de SW2?
Ik vond het geweldig en jammer dat het voorbij is.
Wat wordt het weven mooi! Zo ver als jij ben ik nog nooit gekomen.
(qua kleur en techniek).