vrijdag 23 november 2007

Familie-uitbreiding

Nu nog een kamer erbij, dan kan ik ook op jacht naar een grootwiel. Nee, dat zal voorlopig niet toch doorgaan. De laatste aanwinst had ik ook niet per se nodig, maar ja, je ziet een mooi wiel op E-bay en de verkoper zet laag in, dan ga je toch denken. Heel even maar, trouwens, toen was het bod geplaatst. Niemand anders deed mee, dus afgelopen zondag werd ze thuisbezorgd: nummer 3!
Voor de gein hebben ze nu allemaal een naam, dus het wordt tijd voor een voorstelrondje

I did not really need another spinning wheel, but I fell instantly in love with one I saw on E-bay, and I won the auction, so here she is! Just for the fun of it, I named them all, so please meet:

truiTrui, mijn eerste, een schippertje. Pas uren nadat ik had bedacht dat 'Trui'een goede naam voor haar was, wist ik opeens waarom. Manlief heeft een tijdje gevaren op Trui, de botter van de studentenvereniging. Dat was voor mijn tijd, maar het t-shirt heeft hij nog ;-)

This one is called 'Trui', because the type is 'schippertje', meaning 'little skipper', and Trui is the name of a (kind of) seiner DH used to sail when he was a student.


treesDit is Trees, vanaf nu. Eerst overwoog ik Ashley, maar dat begint niet met Tr. Het werd dus Therese (Zeríez), in de wandelgangen (als afgebeeld, haha) Trees.

As Ashley does not start with Tr, I choose Therese for my Ashford TD. Re-dutched the name to Trees (pronounced: trace, rolling r).

trijntjeEn het nieuwe schaap in deze kudde heet geen Nora of Noortje, zoals even het idee was omdat ze volgens Noors patroon gemaakt is, maar Trijntje. Ze is nog vuil en heeft nog geen olie gehad (wel een pufje WD40), maar ze loopt als een tierelier. Vandaar.

The newest kid in the flock is called Trijntje. Pulling like a locomotive she is, even without being pampered with cleaning, oiling or polishing. That's why.

7 opmerkingen:

Gabi zei

Idd een mooie kudde spinnewielen. Is Trees een echte Ashford Treesditional? en spint ze zo heerlijk als ze eruitziet? Mijn Louetje krijgt al bijna (maar eigenlijk zeer ten onrechte) een minderwaardigheidscomplex.

astrid zei

beschuit met Truisjes?

odette zei

Wow 3 wielen. Jij boft.
Nu nog de tijd om op alle 3 te spinnen.

Irma zei

Mooi wiel, weer even helemaal iets anders. Leuk!

Lies zei

Goh. Een wielenpark :-)
Lie(f)s
heeft er ook al twee.

Roos zei

moooi zijn ze.

yvonnep zei

hemeltjelief, is een spinnenwiel zoiets als een set breinaalden? :-) Geniet er maar van! 't is mooi om te zien!