maandag 5 november 2007

Maat gehouden (of niet)

Afgelopen zaterdag was het dus zover: de S'nB-dag 2007. Met de hulp van de snelle printer van manlief kwamen de boekjes op tijd af, de auto liet me niet in de steek en de bewegwijzering klopte, zodat mijn passagiere en ik op tijd in de Van Nellefabriek waren.
Ik had me voorgenomen wat naaldjes te kopen en een naaldendiktemetertje. Meer niet.
Dat is nog gelukt ook! Jammer genoeg heeft een setje naalden zich meteen door een van mijn cursisten laten adopteren, maar misschien vindt het me nog terug, want al mijn gegevens (nou, al...) staan in het cursusboekje, dus wie weet. Het is niet de wereld aan aanschaf, maar het is zoiets als een nieuw tijdschrift: koop je wat leuks voor jezelf, wil je het eigenlijk ook eerst zelf gebruiken. Lukt dat niet, ach. Maar zie je het niet meer terug, dan is dat toch jammer. Intussen heb ik gelukkig nog wel wat in huis om mee te breien ;-)

Het was druk, denk ik. Overzicht had ik niet, want in die grote holle ruimte in die oude fabriekshallen heb ik nog minder idee van aantallen mensen dan normaal gesproken in overzichtelijke omstandigheden.
Bovendien had ik het ook druk. Eerst kennisgemaakt met mevrouw Freriks, die al bijna twintig jaar Grolse wanten breit voor allerlei gelegenheden, en met haar wat patroonwijsheden uitgewisseld, daarna even over de beursvloer gezworven. Toen twee enthousiaste groepen workshopdeelnemers, die hopelijk flink aan het grolsewantenbreien slaan. Met die twee groepen en een interviewtje tusendoor (wat vertellen over die wanten, natuurlijk, voor de handwerkbeurs van volgend jaar al) en met al dat heen en weer gesjouw over die trappen, kwam ik amper toe aan het ontmoeten en begroeten van iedereen die ik had willen zien en ook nauwelijks aan lekker zitten breien. Dat gaan we in het vervolg dus anders doen. Mezelf zo netjes gedragen in mijn aankopen, en me zo te buiten gaan aan workshops geven, dat moet beter kunnen!

I hardly bought anything last Saturday: a bunch of dpns (OK, a few bunches) and a needlesize measure thingy (is there an English word for it? My dictionary does not know!)
On the other hand, some things went out of control: I gave two workshops and an interview (on mittens) and felt as if there were no time left for my own things. I missed meeting lots of people I had wanted to meet/see, speak to/with, etc., so I will organise things differently, when the next occasion arises.

6 opmerkingen:

Tijm zei

Wat kanp van je dat je je zo ingehouden hebt!!Je gevoel over de naalden is zeer herkenbaar!

froukje zei

Je gevoel over die naalden: heel herkenbaar! (Ik heb net zulke mooie van Yvonnep gekregen...Moet er niet aan denken die meteen kwijt te zijn.) En inderdaad: volgend jaar iets meer contact en voor jou iets minder "werk""gewenst!

marion zei

de balans was uit je dag.........maar knap dat je niks meer aangeschaft hebt..........mij is dat niet gelukt..........

Annita zei

Goh, en er was zoveel mooie wol te koop. Jammergenoeg heb ik je niet gezien. Volgend jaar beter.

yvonnep zei

Er zou inderdaad een tijd op de dag moeten zijn zonder workshops of wat dan ook, dat iedereen zichzelf kan amuseren. Ik heb je ternauwernood geZien...!
Echt jammer van die naaldjes.

Marlene zei

We call a needle measuring device a "Needle Gauge".