zondag 11 november 2007

Productief weekend

Afgelopen week heb ik aardig wat uren gewerkt, zodat ik vanaf vrijdagmiddag lekker aan het prutsen ben geweest: alle wol gecontroleerd (géén mot meer, hoera!) en geherstructureerd (helaas ook geconcludeerd dat ik wel genoeg vachten heb, voorlopig). Ik kan nu weer lopen in de wolkamer en er is zelfs weer wat tafelblad vrij. De grijze kast is leeg, die moet weg (iemand nog zin om een grijze drielaads Bisley over te nemen? Hartstikke mooi als je ervan houdt, past veel in, zelf afhalen, 25 euri (inclusief thee- of koffieuurtje, indien gewenst)), dan kan dat spinnewiel (E-bay, spannend!) - waar ik toch op geboden heb al heb ik mezelf wel drie keer streng aangekeken in de spiegel - in die hoek staan.

Gisteren ontmoette ik haar, met ongeveer haar hele familie en natuurlijk die prachtkids, en 's avonds heb ik weer eens een breiwerk opgepakt: de tas moet onderhand eens af.
Intussen ben ik aan de sluiting bezig. Drie knopen liggen klaar, de hengsels moeten nog gebreid en de voering (hard nodig, het ding stulpt uit als een poliep op speed) nog bedacht, dan mag hij mee naar S'nB, vol breiwerk natuurlijk.

The cabled bag is progressing nicely. A buttonband, three buttons and the sling have to be made/attached, a lining designed/manufactured, and it will be ready to come with me to S'nB.



Ik die niet van fijne dingetjes houd, ga binnenkort aan een volgend kantwerkje beginnen, een Juno Regina sjaal. Als garen heb ik de rest van de Mysterystole in gedachten. Hierboven zie je welke transformatie die vanmiddag onderging. Hemelsblauw met vruchtbare-velden-groen, was de bedoeling. Ongeveer gelukt, denk ik.

I am planning to start on the Juno Regina stole shortly. This afternoon I dyed the yarn that was left from the mysterystole, in blues and greens.

Een paar dagen geleden ontdekte ik het regenboogsokpatroon. Boordevol verkorte toeren, tot nu toe een nachtmerrie voor me, die ik zoveel mogelijk uit de weg ging. maar hiermee zou ik wel wat interessants kunnen maken van al die streepjeswol die ik nog heb liggen.
Aan de slag dus, terwijl de wol voor Juno stond te sudderen en ik niet verder kon met de kabeltas, omdat mijn armen begonnen te trillen van de inspanning (je weet wel, naalden 7, tapijtwol, dubbele draad, kabels over 6 steken...)
En leuk dat dit is! En makkelijk! Verslavend, dus, dat ook wel. Waarschijnlijk zijn deze sokken af vóór de simpele streepsokken die ik al maanden in mijn breinloze tasje heb zitten ;-)

While the yarn was simmering and my arms needed some rest from wrestling with the cabled bag, I just had to start the sock I discovered a few days ago. The ultimate pattern for shortrow-challenged people like me. I must admit: shortrowing is easy! You just have to follow instructions, NOT think!
Warning: this pattern is addictive!

Nagekomen mededelingen/PS:
Deze wanten zijn geadopteerd door mijn moeder, die toevallig zonder handschoenen van huis was gegaan en helemaal weg van ze is.
My mom adopted these and she loves them.

De breinaaldjes die vorige week stiekem meegegaan waren met een cursist, zijn samen met een feestelijke kaart weer thuisbezorgd. Ik zal de kleine muiters binnenkort eens flink aan het werk zetten!
The set of dpns that sneaked into someone else's purse during last week's S'nB-gathering, arrived home a few days ago. I'm going to find the little buggers something tedious to do, just to punish them ;-)

7 opmerkingen:

Tijm zei

Zoo jij hebt beslist niet stil gezeten. Wat zalig om te lezen en allemaal te zien op foto.Benijdenswaardig!!! Wat zalig dat je dan zo vanalles aan kan pakken.
Mooi voor je moeder dat ze zonder was gekomen, want met deze terug de kou in is echt wel een pretje.
Rest is ook mooi!
En wat is zij toch leuk hé!

Carla zei

Schitterende kleuren, ik hou erg van blauw-groen combinaties :o) Verkoop je ook wel eens wat van je zelfgeverfde garens?

De regenboogsokken zijn ook erg leuk. Zelf heb ik dit weekend de eerste sok van mijn leven gebreid. Voor dat probeersel heb ik simpel crèmekleurig garen gebruikt dat ik nog had liggen, maar daar heb ik achteraf een beetje spijt van. Nu heb ik bedacht om ze wat op te leuken met een gemaasde rand. Heb jij misschien suggesties voor een patroontje, type sneeuwkristal of zo?
Overigens, we kennen elkaar van bookcrossing, ik woon in je buurdorp ;o)

Annita zei

Wat een activiteiten. Die sokken zien er wel ingewikkeld uit. Voor sokken houd ik het graag op rechttoerechtaan.

1972Galadriel zei

>(hard nodig, het ding stulpt uit > als een poliep op speed)
Geen idee hoe een poliep op speed eruitziet, maar ik moest er smakelijk om lachen.

groetjes,
Gala

marielle zei

Bisley of geen Bisley.... koffie??? Ja lekker!!

Grtnx, Marielle

Berthi zei

Zo, jij hebt niet bepaald stil gezeten! Leuk dat je moeder zo blij is met de wanten.
O ja, ik ben nieuwsgierig naar het eindresultaat van de tas!:-)

froukje zei

Leuk om te lezen allemaal! Ben benieuwd naar de Juno Reginasjaal, vind je kleuren nu al in elk geval helemaal goed!