vrijdag 23 november 2007

Regenboogteen

De eerste regenboogsok is af, de tweede staat al op de naalden, want het streepgaren heeft zijn charme weer helemaal teruggekregen met dit patroon: ik wil steeds weten hoe het er bij het volgende driehoekje uit gaat zien. Vandaar dat de tweede sok niet exact gelijk wordt aan de eerste. Op die manier heb ik de verrassing dubbel. Het patroon beschreef een gewone teen, met rondom breien en minderen, zodat je dan toch nog een streepstukje krijgt. Daar had ik geen zin in, dus ik heb de teen gemaakt zoals de hiel. Eerst de onderste helft, een keer heen en weer over de verkorte toeren, toen de bovenste helft. Dat betekende wel dat ik 30 steken moest dichtmazen, maar daar draai ik intussen mijn hand niet meer voor om. Ik vind het zelfs leuk. Het past ook nog, trouwens ;-)

I finished the first rainbow sock. It brought the fun of self-striping yarns back into my knitting, because it makes me curious what colour scheme every new triangle will bring. I adjusted the toe: made it like the heel, so it would not become a dull striped one, but it would match the rest of the sock. And, very important detail... it fits!

Geen opmerkingen: