maandag 24 december 2007

Gelukt!

kabeltrui6723boord6724

Tadaaaa! Gisteren toen het al donker was (wat zijn de dagen nu kort, he) heb ik de laatste draadjes afgehecht, nadat ik de halsboord net iets langer gemaakt had dan de eerste keer, een paar uur daarvoor. Het is helaas bij twee kilo afvallen gebleven, dus ik ben blij met de elasticiteit van het werk ;-)
Het model en het garen zijn fijn, ik houd wel van zo'n simpel ontwerp met net iets extra's. En natuurlijk heb ik daar een klein beetje verandering in aangebracht: de meerderingen en minderingen tamelijk onzichtbaar gemaakt, of met de richting mee laten lopen in plaats van er tegenin, zoals bij raglans vrij gebruikelijk is. En een extra kabeling in de halsboord, waarbij ik bij het afkanten ook nog - een toer vóór het afkanten - aan weerskanten van het midden van de kabel een steek heb geminderd, zodat ze mooi dicht blijven, bovenaan.

I did it! Managed to finish my black sweater before christmas eve. A few minor adjustments were all the pattern needed, because pattern and yarn matched very well and the result (almost) fits me well. I should have managed to get rid of a few more pounds, but ach, black is a benign colour in this kind of cases ;-)

stal6710Vanavond doe ik de nieuwe trui aan, want we moeten als koor weer in het zwart optreden. De poppen in de kerststal naast ons mogen wel allerlei kleuren aan!

Tonight our choir will be singing midnight mass, everyone in black, next to this brightly coloured stable.

8 opmerkingen:

Dominique zei

Proficiat ! Toch altijd spannend, tegen een deadline breien...

Tijm zei

Ooooooooo wat is de trui prachtig geworden!!
Jou veranderingen vind ik echt een verbetering voor het patroon!
Hebben jullie mooi gezongen?

Vrede op Aarde.

annita zei

Wow, dat klonk vast prachtg gisteren!!

yvonnep zei

Mooi geworden! Echt mooi, het zal vast heerlijk hebben gezongen. Dank je voor het licht. Ik hoop dat het werkt. :-)

Monique zei

Zo ontzettend mooi en eenvoudig. Prachtig met die kabel.
(mooi dat je 2 kilo kwijt bent!)

astrid zei

mooi detail: die kabel.

froukje zei

Ik vind je trui heel mooi geworden. Echt wel: complimenten!

Jenneke zei

Gelukkig nieuwjaar!

(En wat een prachtige trui!)