dinsdag 18 december 2007

Inpakken

2 tassenJa, dat was leuk bedacht, begin december, als het nog herfst is, even een vachtenwasserijtje opzetten. Intussen zitten we wel tegen midwinter aan, de watertank is dichtgevroren (leeg genoeg om niet te barsten) en na het spoelen van de laatste vacht moest ik even mijn handen om een warme beker klemmen om op te warmen.
Binnen gaan we wel weer verder, ik heb nog een paar gespoelde vachten te kaarden. Klein hoor, zo'n ouessantvacht: ik had ze tijdens het scheren al ontdaan van de meeste kemp en vervilte stukken, nu passen er, met maar een klein beetje geweld, twee gekaarde vachten van de ooien samen in één plastic hematasje.

Maar goed, tijd om binnen wat te doen. Manlief had graag een boodschappentas en dacht daarbij aan de meubelstoffen die we een tijd geleden gekocht hebben. Tot zover zijn inbreng, ik mocht er mee doen wat ik wilde.
Eerst een kleintje gemaakt, van het restje van de nieuwe bekleding van zijn bureaustoel. Te klein voor boodschappen en erg donker van binnen, dus die kleine heeft nu een lichtroze gestreepte voering met binnenzakjes. Volgende keer doe ik die binnenzakjes mét gebruik van centimeter en/of de breinaalden waar ze voor zijn bedoeld, maar nu is het ook al leuk.
De grote tas is groot genoeg en ongevoerd, want lekker stevig (je kunt met dit spul echt bankstellen bekleden, al heb ik er tot nu toe alleen stoelen mee gedaan) en licht genoeg om te zien wat je gekocht hebt.

Vóór ik deze twee maakte, heb ik op mijn gemak alle knopen uitgezocht (leuk, spelen met de knopendoos!) en een en ander aan reparaties gedaan. Niks gebreid gisteren, vandaag ook nog niet, maar ach, ik heb nog een paar dagen ;-)


DH needed a big shopper and remembered we bought lots of furniture fabric some time ago. And indeed, that kind of cloth makes great bags! (I knew that, of course. I don't want to re-upholster all the furniture, I want to make things!)
The first one was too small to be a big shopper, so that turned into a knitting bag for me, instantly. I lined it with pink-and-white striped cotton to lighten up its interior.
The bigger one is really a big one and will hold everything DH and his staff may need for lunch: it went with him to the office today and will be used for lots of lunchtime shopping, I expect.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, wat is het koud hè. Ik heb gisteren nog wat planten naar binnen gehaald, maar ik ben bang dat dat te laat is.
Mooie tassen. Ik heb me daar nog nooit aan gewaagd, maar het lijkt toch wel erg leuk om te doen.
annita

Vera zei

Oooooh tassen! Leuk zijn ze. Veer zet tassenontwerp op het lijstje voor als ze weer tijd/ruimte/geduld heeft voor nieuwe ontwerpjes.
Groetjes aan de echtgenoot ;-) is hij er blij mee?
Veer

Irma zei

Die rode is écht heel leuk.
Enne...
kom op breien!!!