zaterdag 1 december 2007

Op strooptocht

Vanmorgen waren we met drie 'Tilburgse' SnB-sters op excursie naar Lammy Yarns in Hilvarenbeek. De laatste eerste zaterdag van de maand van het jaar, nog net op tijd om zwarte wol te scoren voor een nieuwe trui voor het optreden in de nachtmis (nog 23 dagen...). Dat was mijn smoes, ieder had zo haar eigen redenen om te gaan en het was er weer gezellig druk. We liepen spontaan half SnB Asten tegen het lijf, zagen en gaven verschillende modeshows tussen de rekken en dozen en manden vol garens, laadden onze mandjes vol en beheersten ons soms toch nog (maar ja, op 27 en 28 dcember is het er pas echt uitverkoop, dus dat zegt nog niks).

Bovenstaande zwarte wol - 100% wol, heerlijk zacht, stekenverhouding precies kloppend voor een patroon dat ik heb liggen, ik hoef niks om te rekenen - is een deel van de nieuwe trui, waarvan ik al 111 steken gebreid heb.

Hieronder de rest van de buit: bolletjes katoen omdat ik er al veel heb, maar vast te weinig voor wat ik ervan wil maken. Ik weet nog niet eens wat ik ervan ga maken, nee. En sokkenwol, grote goedkope bollen (3,25 per 100 gram) en leuke kleine kleurige bollen (1,95, zelfs al zijn het weer streepjes, ze moesten toch mee). Het is wel een verslaving, maar ik wil er niet vanaf!


All of the above yarns are the result of a stash enhancement spree to Lammy Yarns, today.
The black skeins (I have 14 of them) have already started turning into a sweater!

5 opmerkingen:

yvonnep zei

Heerlijke oogst...alleen, een zwarte trui? Ik heb bewondering voor je. Echt waar.

Jasminka zei

Goed geslaagd, zul 27/28 december in mijn kalendar opslaan

froukje zei

Wat een leuk spul! Ben helemaal jaloers(en heb hier ondertussen natuurlijk de wereld aan leuke bolletjes liggen...)Wol kopen gaat een stuk sneller dan wol breien!

Lieke zei

Wat een heerlijke buit. Ben wel een beetje jaloers hoor :-)

berthi zei

De vrolijke kleuren doen het erg goed bij het stijlvolle zwart!