zondag 9 december 2007

Twee regenbogen

regenboogsokken afDe regenboogsokken zijn af. Leuk, maar toch nog erg streperig. Misschien maak ik ze van een ander garen nog eens, om te beginnen ga ik deze zeker dragen.

Ik heb wel de teen veranderd, anders werd die 'gewoon' gestreept en dat vond ik zonde van het effect. Nu heb ik na de 3 patroonherhalingen op de voet (6 driehoeken) - en nog 7 toeren in het rond voor genoeg lengte - eerst over de 30 steken van de zool op dezelfde manier als voor het begin van de hiel verkorte toeren gebreid, tot er nog 8 steken in het midden over waren. Daar twee keer overheen gebreid, gewoon heen en weer, daarna weer steeds langere verkorte toeren tot alle steken gedaan waren. Dat heeft tot resultaat dat je aan de bovenkant nog even 30 + 30 steken aan elkaar moet mazen, maar zo'n klus is dat nou ook weer niet.


I finished the rainbow socks today. Nice pattern, but I think ther result is still too much too striped. I may try again with another yarn, but will surely wear these!

I modified the pattern, concerning the toe: worked short rows over the 30 sole st until 8 unworked st were left, worked 2 rows over all 30 st, worked longer short rows until all st had been worked, kitchenered the upper foot (30 + 30 st), where the toe meets the rest of the foot. This way, I avoided ending up with striped toes.

2 opmerkingen:

triconette zei

Kunstwerkjes! yvonnep

Dominique zei

originele teen ! moet ik ook eens proberen...
(ik moet nog altijd iets storten - komt eraan, als ik weer 100% georganiseerd raak)