zondag 9 december 2007

Vluggertje voor kerst

zwarte kabeltruizwarte kabeltrui
Mag ik jullie allemaal hartelijk danken voor de (door mij niet helemaal geloofde) opmonterende geluiden over mijn figuur. En mag ik jullie dan ook nog allemaal geruststellen met de mededeling dat het tussen mij en Micheline helemaal goedgekomen is: ik woon haast in dat vest! En dat zegt wat, omdat het na het afhechten van de laatste draadjes niet meer echt koud is geweest, zodat ik nu geregeld met gezond rode konen zit ;-)

Doorgaand op hetzelfde thema ben ik begonnen met het volgende project: een zwarte trui om met kerst te dragen. Met maar een klein beetje kabelwerk en met een taillering, jawel! Het lijkt erg klein, als je het op de naald ziet (dat is het voorpand, met die twee gekleurde ringetjes), maar het achterpand is af en tot zeer vertrouwenwekkende proporties te rekken, zonder dat het op een worst zal gaan lijken.
Lekker spul, dat Lammy superwash 4, ik moet vast terug op 27 december om nog wat bij te halen!

I really love my Micheline cardi, and I'm wearing it on an almost daily basis, even though the weather changed to soft after I worked away the last loose ends.

Now I'm working on the next project: a black sweater for christmas.

5 opmerkingen:

triconette zei

oh, mooi! en wat een lef om in zwart te breien. yvonnep

Tijm zei

Mooi die zwarte trui!
Maarre wat is dat..jij dik of zo??
Heb even gemist waar dit over ging.

Anoniem zei

Je moet gewoon dragen waar je je prettig in voelt. Dit zwarte wordt vast prachtig. Het ziet er nu al goed uit.
annita

Irma zei

Ik heb dinsdag niet opgelet hoe ver je nou bent. Ga je het wel redden?

José zei

Ik heb nog 11 dagen, het achterpand is af, de raglan van het voorpand moet nog. Dan de mouwen, de naden en de hals. Dat gaat wel lukken, gewoon geen tv aan of er niet te erg op letten, snel werken als er werk is, en in mijn koffie- en theepauzes niet lezen maar breien.

Het breit lekker snel en het breit lekker uit, en ik doe ook nog wel eens wat anders: net de kerstboom gezet, dadelijk koffie zetten, dan toch het voorpand weer eens aanvallen!