zaterdag 12 januari 2008

35/50

Mijn impulsaankoop van de laatste Handwerkbeurs lag me maar steeds aan te kijken. omdat ik geen nieuwe jas heb gevonden die me aanstond, mag dit de oude jas voor de rest van de winter gaan opfleuren: lekker dik, met meerdere kleuren blauw en wat groenigs, en een gewaagd draadje glitter. Gisteren begonnen, nu bijna af, want 35 meter op 50 gram is dik, en naalden 10 zijn dat ook, dus één bol gaat er in de snelste patentsteek (een recht, een dubbele recht) in minder dan een uur doorheen. Nog een uurtje, inclusief draadjes instoppen, dan heb ik een nieuwe sjaal.

I bought 4 skeins of Renee, by G-B Wolle, from De Breiwinkel at the latest Handwerkbeurs. Not having found a new winter coat that pleased me enough to buy it, I'm now knitting myself this new scarf to brighten up my old coat. Various blues and a dash of gold, in super bulky weight, 10 stitches on 10 mm needles in brioche stitch: I started yesterday, and will wear it tomorrow!

5 opmerkingen:

annita zei

Dat is snel en erg mooi!!

Lieke zei

Leuk he, een keer zo'n snel breiselstje. Het garen is wel ontzettend mooi. Veel plezier van je nieuwe sjaal, nu maar hopen dat het echt winter gaat worden.

astrid zei

glitters? dat had ik niet achter je gezocht ;-)
ziet er wel feestelijk uit.

yvonnep zei

Helemaal leuk, joh! Die glitters vangen straks de winterzon én de eerste lentezon.

Irma zei

Die had je dinsdag om! Nou zie ik het. Mijn oog viel er op toen we weg gingen maar in het gesprek ontschoot me de gedachte er nog wat van te zeggen. Hij stond leuk. De glitters vielen niet op en de kleur past je goed!