woensdag 30 januari 2008

Nieuwe oude patronen

nieuwe boekennieuwe sokken

Rechtstreeks besteld bij Schloss Trautenfels en vandaag in de brievenbus: 3 boekjes met overgeleverde breipatronen uit Stiermarken. Allerlei kabels en vlechtpatronen om mijn tanden op stuk te bijten. Leuk om iets te maken van de wol van het Tiroler steenschaap.

Today I received the pattern books I ordered in Austria: old cabled patterns from the Ennstal. Great to use for the yarn I'm currently spinning out of the fleece of a Tyrol sonesheep.

5 opmerkingen:

Irma zei

Mooi hoor, die wisten van breien! Maar het is volgens mij wel minder bekend.

Serena zei

Ohhh.. jij bent ook al voor die boekjes gevallen! Ik heb ze ook al op mijn bestellijstje staan in de categorie uitdagingen ;-)

Dominique zei

bedankt voor de link ! Ik was al een tijdje op zoek naar deze boekjes. Ik zie ze soms op ebay voorbijkomen, maar nog geen geluk gehad. Weet je of ze erg verschillen van 'bauerliches stricken'? want die heb ik wel

yvonnep zei

Daar word ik erg hebberig van...:-)

astrid zei

ziet er mooi uit: ik vind het altijd intrigerend om te zien hoe in die oude patronen ruimte voor de kuit is gebreid: op jouw plaatje (rechts) is het in het patroontje verwerkt. Prachtig!