vrijdag 4 januari 2008

Stapels

Ook in 2008 vliegt de tijd! Ik dacht nog even vakantie te nemen tot maandag en in die tijd allerlei dingen te doen die ik wilde en dingen die echt moeten er dan ook nog even naast te doen (poetsen, tja...). Intussen is mijn eerste afgewerkte opdracht van dit jaar de deur uit, heb ik allerlei al dan niet halve breisels te showen en is het nog steeds een zootje in huis. Vooruit dus met de geit:

6731xGisteren al bracht de post het pakje uit China, met de 35 rondbreinaalden die ik op 20 december via E-bay had ge'wonnen'.

Yesterday 35 circulars arrived, which I had bought via Ebay on December 20th.



slofDe tweede slof voor Rietje, die nog steeds wat van me tegoed heeft, gaat dus op twee rondbreinaalden in plaats van op vijf gewone naalden. Van tapijtwol, dat schiet op! (De tas van tapijtwol is ook bijna zover, ja.)

The second slipper of the pair I'm making for Rietje serves as guinea pig for the experiment 'how to knit on two circs'. Pig is growing fast ;-)

6729axTwee proeven voor de nieuwe trui voor Huug. Ik heb nogal gevochten met het zonder kabelnaald breien van de gedraaide steken, maar ik snap het nu en we vinden ze allebei mooi, dus ergens in de trui krijgen die een plaats.

Two of the swatches for DH's new sweater. Twisting stitches took me some time, but I can do them smoothly now, and we both like this pattern, so somewhere in the sweater they will find a place.

pootjes?En dan nog het eerste breideel van de mystery Knitalong van de spingroep. Jannie heeft het bedacht, wij volgen braaf. Vorige week lazen we dat we 50 gram van iets nodig hadden en 25 gram van iets dat daarmee contrasteert. Dat is wel gelukt, met witte en bijna zwarte ouessant, dat zie je. Rara, wat zou dit gaan worden?

Last but not least: the first part of the mystery knitalong of our spinning group. Can you imagine what we are making?

13 opmerkingen:

Tijm zei

Gefeliciteerd met je prijs!
En wat ben je met leuke dingen bezig!

Vera zei

Leuk die proeflapjes voor Huugs trui! Ook een heel andere kleur dan ik van hem verwacht had. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden :)

yvonnep zei

Ja, voor je het weet is het gewoon weer druk, hè?! Mooie kleur, mooie steken voor Huug! Wauw, toch wel. Lekker al die rondbreinaalden, ik hoop dat ze ook goed breien, die sloffen worden leuk en tja, dat mystery blijft nog even een mystery zo te zien. Twee konijnenoortjes?

Anoniem zei

Weer héél actief, zie ik!
Ik verwacht veel van Huugs trui; mag ie mee naar SnB dinsdag? (de trui in wording bedoel ik, haha)
groet,
Astrid

Tucana, zei

haha, ik denk dat dat dezelfde rondbreinaalden zijn dan die ik gisteren vanuit China heb toegekregen (oorspronkelijk ook via ebay ;-))
Door een eerdere vraag van de verkoper worden wij er de officiële Belgische verdelers van ;-)
Laat je mij weten hoe je ze vindt? (als het dezelfde zijn tenminste ;-)) Zou leuk zijn om in ieder geval een paar bevindingen te horen... zelf vind ik ze fantastisch, maar wat anderen er van vinden?

annita zei

Zo kun je nog eens een naaldje breken. Voor mij geen bamboe meer. Ik doe kennelijk iets geks met die naaldjes en ze breken mij te vaak.
Leuk die sloffen; ik ben benieuwd

brigitte zei

Het lijken op beentjes, denk ik.

froukje zei

WoW wat een rijkdom, al die naaldjes!

En die twee kleine beentjes: een pandaatje? een ijsbeertje? Ben erg benieuwd! { dank voor je dankje, jij nogmaals ook een helemaal goed nieuwjaar. Ik ben volgens mij helemaal niet van de verassingen, maar dit leek me nu gewoon leuk....)

Arja zei

ik denk dat 't een schaapje wordt.

valt de kwaliteit van de Chinese naalden mee of tegen?

marijke, zeeland zei

nou zeg Jose, 35 paar rondbreinaalden, daar kan je je leven lang mee uit de voeten(hum, handen). Leuk hoor. Zijn het allerlei maten of veel van hetzelfde.

Vel plezier ermee, marijke van de "sockswar"

Rineke zei

Het zijn de beentjes van een poppetje, denk ik. Spannend hoor!

astrid zei

he? waar is mijn commentaar gebleven? enfin wat ik dus zei: zijn dat allemaal dezelfde naalden ?

E-mile zei

Wouw, 35 rondbreiers.... Dat is nog eens een heerlijke aankoop! Zelf heb ik me vorige maand in Duitsland getrakteerd op een set van 9 rondbreinaalden met 3 losse 'touwtjes' waarmee je dus 27 verschillende setjes kunt bouwen; net zoals je ze nodig hebt. (http://emilejochem.wordpress.com/2007/12/25/duitsland-ii-stricken-sie/)
Ben benieuwd hoe de chineze breiers zijn. Ik heb dit voorjaar bamboo naalden via ebay 'gewonnen' en ze breien redelijk; sommige zijn alleen erg krom....