maandag 14 januari 2008

Vreemde vormen

vast nietZo moet het vast niet worden. De tweede aanwijzing voor het breien van de mysterieuze knutsel van zelfgesponnen wol leidde tot een soort tonnetje met open bovenkant. Het gaat wel lijken op onderdelen van een beestje, maar die moeten vast niet zo aan elkaar.

I do not think we will be assembling the different parts of the spingroep mystery KAL in this order, but we will see, later.



Die 35 rondbreinaalden van laatst bevallen best! Ze zijn uiteraard allemaal verschillend, maar van elke dikte zijn er drie, in de lengtes 40, 60 en 80 centimeter. De diktes variëren van 2,25 mm tot 7 mm*. De dikste niet in de kortste maat, vandaar die 35 stuks. Dikke sloffen heb ik er al mee gemaakt, met heel dik garen, op 4 mm. Prima. Het mysterie hierboven gaat op 3,75, ook lekker. Nu ben ik met sokken gestart, 2 sokken op een lange naald, 2,75 mm en 80 centimeter. De combinatie met Knitpicks Gloss is heerlijk, maar van die magic loop ben ik niet zo kapot. Als het niet snel went, neem ik er een naald van 60 cm bij, of ga ik over op een van 40 en een van 60, want twee sokken op twee rondbreinaalden, daarvan weet ik intussen dat het heeeel goed gaat.
Lekker hoor, zoveel experimenteermaterialen!

My 35 circs are great! Here* you can see their sizes. The KAL is on 3.75 mm, the new socks are on 2,25 mm. I love experimenting with all this stuff.

* Knip/plak: 2.25mm(US1),2.75mm(US2),3.25mm(US3),3.5mm(US4),3.75mm(US5)4.0mm(US6),4.5mm(US7),5.0mm(US8), 5.5mm(US9),6.0mm(US10),6.5mm(US10.5),7.0mm

4 opmerkingen:

Tijm zei

Voor de magic loop heb je wel een lange rondbreinaald nodig. De lus moet namelijk lekker groot zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een rondbreinaald van 120 cm lang.
Echt, dan gaat het erg prettig!

yvonnep zei

Inderdaad, magic loop moet op een veel langere. Enne, Knitpicks gloss is mooi he? Dat beestje zie ik graag komen...:-)

Tucana's Dream zei

Ik heb ook al vaak gehoord dat mensen het prettiger vinden om 2 sokken op een rondbreinaald van 100 of 120cm te breien...
Puur persoonlijk ze (ik brei ze samen zelfs het liefst op 60 cm, anders zit ik in de war met die grote lussen), dus gewoon even uitproberen, zou ik zeggen... de techniek is in ieder geval ideaal... bij mij zou geen enkele sok anders nog een partner hebben.

Dominique zei

Ik blijf maar op korte bamboenaalden zonder knop sokken breien... Maar aangezien veel breien nu niet goed gaat, is het wellicht tijd om te experimenteren ! Goed om weten dat je een extra lange rondbreinaald nodig hebt vr de magic loop