maandag 25 februari 2008

Allemaal gedraaid

Ik heb het wel te pakken van de kabels, momenteel.

binary cable hatIk heb opnieuw een binair kabelmutsje gebreid, iets groter dan het vorige, want het is voor Martin, van wie ik ouessantvachten kreeg (bruin, in deze muts) en die ook het kempisch heideschaap schoor waar de witte streepjes van gemaakt zijn. Ik hoop dat hij het leuk vindt. Het is echt lekker breien, ribbels met hier en daar een kabel, op naalden 4. Ik had wat haast om het garen te spinnen en dat is daarom niet overal even dik, maar dat ouessantbruin is wel heel erg lekker zacht, daar ga ik meer van maken. En dan voor mijzelf!

This is my second binary cabled hat, made for Martin, owner of ouessants that give this very soft brown wool.

saddlesEindelijk echt begonnen met de kabeltrui voor manlief. Het eerste schouderstukje is af, nog 99,9% te gaan voor de trui zelf ook af is, maar dat gaat vast wel lukken voor het weer winter wordt. Hij is jarig in september, misschien krijgt hij hem dan wel ;-)

Finally cast on for DH's cabled sweater, to be designed as we go. The first saddle is ready...

6866xDe 'I love Gansey'-sokken groeien gestaag. Ik kan het kabelpatroon intussen breien zonder steeds op mijn papier te hoeven kijken (dat, om een vorige vraag te beantwoorden, niet op de muziekstandaard ligt, maar ergens naast me), dus het gaat steeds sneller.

My gansey socks are growing fast, now, as I'm getting used to knitting this cable and do not need to investigate every stitch, but I can afford to throw a quick look at the pattern when starting another round.

3 opmerkingen:

Tijm zei

En dan als ze af zijn de sokken showen op Guernsey!
Ik hou wel van je gedraai!

astrid zei

en als het niet dit jaar is, dan is hij vast volgend jaar ook weer in september jarig! Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het dit jaar gaat lukken.. je hebt tenslotte een onverslaanbare productiesnelheid.

Monique zei

Ik vind de kleur van je sokken ontzettend mooi. Het patroon komt er erg mooi op uit.
En de kleur van de proeflap (blauw) is ook erg hip geloof ik.
Super.