dinsdag 5 februari 2008

Systematisch

kastvolWat ben ik toch een opgeruimd type ;-)

Omdat iemand op Ravelry vroeg hoe we allemaal onze voorraad bewaren, heb ik een paar foto's gemaakt. Dit is er een van: de sokkengarens en wat ongeveer die dikte heeft, alle zelfgesponnen wollen en de klossen met dik en dun, lekker uitnodigend zichtbaar in een boekenkast. Die bruine doos bevat M+M Vecta in allerlei feestelijke uni's, dat kun je zo niet zien, maar ze vallen zo tenminste niet steeds van de plank.
De planken van de kast zijn in het echt niet zo scheef, dat lijkt zo door het aan elkaar plakken van 5 foto's, gemaakt terwijl ik me met te weinig licht in de hoek bij de kast wrong.

stash2Ik heb ook nog een dichte kast vol heerlijkheden, waar je even in mag kijken:

de dozen en zakken in deze kast bevatten ongeveer wat ik er op heb geschreven. Soms, als ik weer toe ben aan een mottencontrole/ inventarisatierondje/ inspiratie, moet alles uit de kast, alle dozen open, veel garen eruit en anders gearrangeerd. Wat je hier niet ziet: een paar bollen in een schaal voor het raam en alle vachten, gewassen, soms gekaard en/of geverfd, in dozen onder de tafel.

Gansey socksIk brei momenteel niet heel veel want ik heb andere dingen te doen, maar de I love Gansey-sokken worden stilletjes al langer. Ik heb echt zin om ze aan te trekken, dat doe ik soms ook, maar echt dragen zal nog wel even duren.




Above: flashing my stash.
Below: my Gansey socks are growing slowly, but continuously.

8 opmerkingen:

Vera zei

*kijkt om zich heen* heb ik die manier van opruimen van jou ;-)

gea zei

waw, dat is niet mis wat je allemaal hebt
maar ik ben bang als ik alles op 1 berg leg.....
nu slingeren er overal en nergens dozen,zakken enz.

Edith zei

En dan vond ik al dat ik veel garen had liggen.....

Hannah zei

Ai, dat is een beste voorraad. Maar bij mij is dat al niet veel anders. Ik vind het heel dapper dat je het zo op je weblog zet, ik geloof niet dat ik dat zou durven.

astrid zei

ja die voorraad heb ik al eerder gezien: om te watertanden. Die sokken worden prachtig zeg: zit je weer achter je muziekstandaard te tellen?

Irma zei

Jij durft!

Merel zei

Ik dacht dat ik veel wol had! Maar er zijn er meer met een wol tik! Ik ga binnenkort een mooiekast aanschaffen om alles te bewaren, tot die tijd zit alles in plastic curver bakken.

Bianca zei

wauw ik ben zwaar onder de indruk, heb je nu niet af en toe, "en nou ga ik alle stash opbreien!"?
Dat heb ik regelmatig, ben regelmatig op woldieet en heb nog geen tiende van jouw voorraad.....