zaterdag 16 februari 2008

Update

Het is weer weekend, dus daar zijn we alweer:

Tiroler steenwolDit moet nog even tot een bal (of twee ballen) gerold worden, dan zoek ik wat patronen uit de 'Überlieferte Strickmuster' en maak er sokken van. Wol van een Tiroler steenschaap, dat moet passen. Omdat er bij het twijnen wat doms is gebeurd (een deel dezelfde kant op getwijnd als gesponnen, daarna dus opnieuw los- en weer vastgetwijnd, maar niet overal even strak) zal ik de tenen met een iets dunnere naald moeten doen, voor de stevigheid.

Yarn I spun from the fleece of a Tyrol stonesheep. I will use it for a pair of Tyrolean socks.


gansey + voetClose-up van mijn enkel, met een van de Gansey-sokken in wording. Ik wil langs de voet die kabel door laten lopen en ben nog diep aan het nadenken hoe dat kan. Voorlopig heb ik in het gunstigste ontwerp nog 7 steken over tussen de twee kabelhelften, dus daar moet nog wat onderzoek gebeuren.

(One sock of) the pair of Gansey socks I'm knitting. I'm working on a heel contruction that allows met to proceed the cabling at the sides of the feet, but I need to do some more math before I can go on with that part.


AfEn dit is de Binary hat die ik kreeg uit Italië. Cristiana heeft een heerlijk garen gekozen en het is hier intussen ijzig koud, dus ik heb hem zelfs al gedragen.

And this is the binary hat Cristiana (my assassin) sent me. It has a lovely feel and as the weather is really wintery at the moment, I have already worn it.

4 opmerkingen:

Knitaly zei

It suits you! Although weather is wintery you are kissed by sun!
I'm proud you did find my hat useful too!

Tijm zei

Lekker hé, weekend.
Mooie sok wordt het en die muts is prachtig.

hannah zei

Mooi sok wordt dat! De muts is leuk. Moet je nu weer een muts breien voor een volgende 'slachtoffer'?

astrid zei

wat kun jij toch fijn en gelijkmatig spinnen!! Dat gaat bij mij echt niet: ik zou graag de schuld bij mijn spinnenwiel willen leggen....