maandag 3 maart 2008

Kapot

Zaagsmurf is in de weer geweest met een van mijn Chinese rondbreinaalden, lijkt het wel. Opeens brak de draad van de naald. De kabelsokken gaan nu verder op een 40 en een 60 centimeter lange naald, want dit was de langste van de drie. Twee 4-mm naalden hebben het al twee mutsjes lang volgehouden, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik het hele zakje van 35 naalden 'op' heb! Smurf gaat voor straf bij zijn vriendjes in de sokkenbreitas, zodat hij morgen net als de rest weer geadopteerd kan worden door de S'nB-sterren in Tilburg ;-)

Smurfs are wicked buggers. I may say that, as I caught this one in the act of molesting my Chinese circ. It (the smurf) will be given away for adoption, tomorrow at S'nB. If they still want him ;-)

6869ax3 plukjes wol. Vlnr: weer een strengetje navajo getwijnde ouessant, dezelfde als die waar laatst het bruine mutsje van was. Ik heb nog meer, dat is nog niet gesponnen, maar wordt nog wel eens iets warms voor mij, want het voelt erg lekker aan. Midden: toen de ene klos vol was, iets nieuws geprobeerd met de rest en een restje Tiroler steenschaap: het bruin navajo getwijnd, het grijs als vierde draad mee laten lopen. Dat ging pas goed toen ik de draden uit heel verschillende richtingen liet komen, een van de klossenhouder en een vanaf het spinnewiel (Trijntje); rechts de eerste streng van de pasgeleden geverfde cotswold. De draad brak en ik kon het eind niet meer terugvinden, dus al was de klos pas half vol, ik ging toch maar twijnen met het stuk waar ik wel een gaatje in zag. Dat kwam goed uit: ik moet meer twist geven om er een samenhangend garen van te maken. Dat ben ik nu dus met de rest aan het doen (op Trees).

From left to right: ouessant, navajo plyed; ouessant navajo plus one thread of stonesheep, kept seperate, as the fourth trhread in this yarn; cotswold.

7 opmerkingen:

Serena zei

Leuk proces om te lezen! Ben ik nu de draad kwijt dat ik niet kan vinden waar dat mooie paars/blauwe strengetje van is gemaakt? Ik val natuurlijk op de kleur ;-)

annita zei

Tja, die zaagsmurf. Bij mij was hij al in touw, voordat hij bij grootgrut werd uitgedeeld. Ik gebruik alleen maar metalen naalden.

Hannah zei

Het is wat met die smurfen, hier nemen ze ook al de hele huishouding over!

Mooie garens heb je gesponnen. Ik ben nog maar een beginner op spingebied. Ik lees hier en daar over 'navajo getwijnt', en vraag me af wat dat is?!

astrid zei

waw: zaagsmurf: die ontbreekt nog hier. Heb je hem dubbel? Ruilen? tegen babysmurf?

Arja zei

bij mij loopt Zaagsmurf Azraël lastig te vallen.

mooie draadjes heb je gesponnen!

yvonnep zei

Gewaarschuwd mens telt voor twee, alle smurfen zijn in de wc gehuisvest. Niet in de buurt van het breien. No way.

sindy zei

hallo! Leuke, enthousiaste weblog! Ik wil ook erg graag leren spinnen, maar ik zou dus iemand in de buurt moeten vinden om het mij te leren. Weet je misschien iemand in Limburg (BE of NL) die goed kan spinnen en mij de kneepjes van het vak kan leren?? Je zou me enorm helpen! Ik woon in Tongeren...