dinsdag 25 maart 2008

Scheef

Vandaag een rustige dag, na heel veel werk de afgelopen weken, waarbij ik weinig mocht breien om mijn polsen wat te ontzien. Omdat het nu geen weer was om naar buiten te gaan (veel natte sneeuw!) heb ik lekker de naaimachine gepakt en ben ik een tas gaan maken. Pas helemaal op het laatst zag ik dat wat ik het allereerst gedaan had, de zak naaien, wel erg scheef was gegaan. Afgezakt was wel de bedoeling, gedraaid niet. Volgende keer toch wat beter opletten.

Today, a (winter!) day off, I decided to stay inside and make myself a new bag. Alas, finishing off (sewing the button on) I saw I desperately misplaced the pocket. I will be more careful next time :-(

Bij Astrid zag ik laatst hoe je snel en eenvoudig een rits keurig inzet. Aan rijgen doe ik niet, toch is het heel netjes gelukt :-D

Inserting a zipper was shown some time ago by Amy and Astrid. I tend to skip the basting part, but a few pins make wonders as well.

Intussen aan het sokkenfront: geen sok is ook niks.
Ik ben met de Jacobean begonnen, in het kader van de Olympische sokspelen. Boordje in gedraaide rib, dat was vorige week (toen ik dus eigenlijk geen priegeldingen mocht doen) wel vervelend. Intussen ben ik bij het been, dat gaat vlotter.

This is the Jacobean sock, a Ravelry KAL. I'm using M+M Vecta and 4 dpns, working cuff down. The pattern is toe up, on two circs, but who cares ;-)

En/And last but not least: de/the circular shrug.
Kalpjesaan aan het groter worden, misschien kan ik hem aan bij het spinnen op de lammetjesdag, 13 april a.s.
It is growing steadily, so I might be able to wear it on April 13, when I will be spinning at a local farm, that will be open to the public to show them all the baby lambs.

5 opmerkingen:

Tijm zei

O wat mooi allemaal! Jij zit ook niet stil!

astrid zei

wil je nou je doos met stoffen terug: of is het tassen maken eenmalig? Die donkere kleur voor de skp sokken is erg mooi voor dit patroon. Goed gekozen.
effe lachu: bij de woordverificatie moet ik KLOJO intypen.

hannah zei

Ik vind de tas er erg mooi uit zien hoor. Wat bedoel je nou met gedraaid, of heb je het meteen veranderd?

De sokken worden vast ook heel mooi.

annita zei

Ik heb goed gestudeerd, maar ik zie niet wat er fout is. Mooie tas gewoon.

nrrdgrrl zei

heeej excuses, want een dag te laat (mijn elektrieke agenda zat zonder prik) maar zeer van harte!! leuke dag gehad?