vrijdag 16 mei 2008

50-+%

draad in de hevelsIk ben opeens over de helft met de definitieve doorrijg door de hevels en het riet! Het begint sneller te gaan, nu ik de slag beter te pakken krijg. Als dit eenmaal klaar is, is het weven nog maar een klein klusje. Daarna met de hand zomen, misschien kan ik dat beperken tot de korte kanten, die nog altijd zo'n 60 cm lang zullen zijn...

een draad per sleufThreading the warp through heddles and reed has suddenly passed the 50% mark! I'm getting the trick now, so I will be able to start weaving soon. Then seam the thing by hand, about 200 cm on the long sides. (Maybe I can just leave that, and only seam the short ends?)


PS: Dit is een tafelweefgetouw, dat ik in mijn eentje wel aankan. Als ik met het grote getouw in gevecht ga, neem ik het hulpaanbod uit Breda graag aan ;-)

2 opmerkingen:

Irma zei

Mag ik dan aanluiten? Lijkt me gezellig en interessant, dan kan jij tenminste een keer koffie zetten !
Maar ik schat zo in dat dat nog best eens even kan duren.

annita zei

Ik zit met bewondering en spanning te kijken.