donderdag 8 mei 2008

Linnenexperiment

klosEergisteren meteen het tafelweefgetouw en de haspelplank tevoorschijn gehaald, want met al dat linnen in huis begon het toch wel heel erg te kriebelen. Ik ga een lapje maken! Een simpele rechthoek in linnenbinding, die ik om mijn hoofd kan binden als ik weer ga middeleeuwen.

I am making a simple rectangular linen scarf, which I can (if all goes well...) wear during my next medieaval spinning adventure.

kruisBij het haspelen van de schering maakte ik een paar beginnersfouten: het kruis zit in het midden, niet zo handig voor als ik het straks moet gaan afhalen, en ik ben een keer aan de verkeerde kant langs een paaltje gegaan, zodat er in het kruis een draadje verkeerd loopt. Goed opletten dus, maar met een beetje prutsen en peuteren komt dat wel goed.

Winding the warp (my first ever) shows that I will have to do a few things differently next time: putting the cross in the center is not very wise, the one mistake in the cross can be adjusted when I take off the warp, if I am careful...

scheringHelemaal alleen kun je zoiets - zeker op dit kleine formaat - op je gemak op je eigen manier uitproberen. Dacht ik. Natuurlijk komt er meteen hulp opdagen. Denkt zij. Even de stokjes een kopje geven, dat mag, maar straks moet poes toch even aan de kant, de juf zegt het zelf:

Of course cat came in to help, because cat does not understand I sometimes love doing things all alone. The book says she cannot stay for the whole process:


boek: kat uit de buurt houdenPaula Dietz scheert in "Schering en inslag" katten en kinderen over één kam en dat zou wel eens heel terecht kunnen zijn. Als ik straks echt aan het priegelen ga, moet poes maar even buiten gaan spelen!

The advice given here is to get kids and cats out of the way, when you transfer the cross. I will shove the cat out before I even take the warp off the pins!

4 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

Ik ben benieuwd!
Op tijd updaten he ;-)

Serena zei

Dit ziet er wel heel ingenieus uit.... in de ogen van een leek op weefgebied. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg!

astrid zei

homo sapiens !

yvonnep zei

pfoe... indrukwekkend, zelfs met beginnersfoutjes!