maandag 5 mei 2008

O happy day!

cadeautjeHet is mei en het is lente! Vandaag geen deadline die op me wacht een geen zenuwen dat er nooit meer werk komt, maar gewoon genieten. Vanmorgen net na de gewone file (als die er was vandaag) en vóór de file door waarschijnlijk een ongeluk, reed ik naar Tiel, waar mij 'een tas' met weefgaren wachtte. Als tegenprestatie had ik een paar soorten witte wol ingepakt, veel te weinig, bij nader inzien. De 'tas' was namelijk een grote vracht, prachtig linnen in naturellen en gloedvolle kleuren, wol en katoen net zo. Toch fijn dat we een auto hebben die dan wel bepaald niet nieuw is, maar uitstekend berekend op het meenemen van van alles!
Gisteren had ik in een van mijn woldozen een paar motten gevonden, dus ik had alles weer eens buiten gehad (verder alles goed, een hele opluchting) en vandaag deed ik dat nog eens dunnetjes dubbeldik over met de nieuwe aanwinsten en wat ik al had aan niet-voor-motten-toegankelijke voorraad. Heerlijk, alles uitgezocht en opnieuw gerubriceerd en ingepakt in de zon, met soms even pauze voor koffie, thee, boterhammetjes, maar dat dan ook met dit uitzicht!

This morning I swapped a bit of white fleece for this ginormous amount of delicacies: linen, wool and cotton in naturals and vibrant colours. Feeling only slightly sorry for not bringing more fleece (I will make up for that at the next occasion) I went home jubilating, and unpacked it all in the hot May sunshine.

Op breigebied is het vrij rustig: ik maak dingen af! Teddy moet nog in elkaar gezet worden, dan mag hij ook op de foto, verder is er niet veel te showen.

Knitting: not much news. I'm finishing Teddy, and when he is sewn together and fully stuffed, I will show him.

6 opmerkingen:

Irma zei

Grote grutjes...wat een hoop. Laat dit heel je voorraad zijn en niet alleen de aanwinst.
Bij mij rijst de vraag:
wanneer opent de winkel?

gea zei

waw,wat een geweldig mooi garen en kleuren allemaal!

José zei

Nee, de hele voorraad durf ik niet te laten zien, dit is de aanwinst!
En ik verkoop het niet, want ik heb het gekregen. Soms ruil ik wel gekregen dingen, of ik geef wat door...

Dominique zei

Leuk om te zien, al die wolletjes (en katoen en linnen) zo in de zon. Wel verstandig om het even te onderzoeken, ik heb ooit zo eens in gekregen wol tapijtkever mee het huis in gebracht. Alleen de sterkste insecticiden hebben me er uiteindelijk vanaf geholpen, maar dat heeft heel lang geduurd !

astrid zei

ik kan je me helemaal voorstellen in die leuke tuin van jou. Ennu...ben je nu ook van de knuffels?

yvonnep zei

Ja, nu gaat het wel. Soms is het plaatje van de woordverificatie weg en dan kun je niet reageren... wat een feest al die wolletjes! Geniet ervan.