zondag 1 juni 2008

Lap? Ja. Hoofddoek? Nee.

lapLap is af, lap kan bijna zelf staan*, lap is dus beslist geen hoofddoek geworden. 63 cm breed en 1.75 m lang, zo onregelmatig dat ik hem bijna niet in detail durf te laten zien (maar zie hieronder) en momenteel nat. Hij staat voor de derde keer in het water, het water verandert vanzelf in theekleur, de lap blijft donker, en ik vraag me af wat ik ermee zal gaan doen. Ideeën, iemand? (Ja, poes, die stelt voor er een tent van te maken, zoals je ziet, maar dat doet ze bij alles ;-) )

I finished my first linen length of cloth yesterday, and it is not going to be a headscarf, because it is too short and too sturdy* for that. Any ideas for an appropriate use are welcome!

onderkant lapIk heb de boven- en onderkant nog niet afgewerkt, maar tijdelijk de boel gezekerd door op onregelmatige afstanden vier draden bij elkaar te knopen, zodat de lap niet uit elkaar valt. Als hij straks gewassen en droog is, en als ik dan een idee krijg wat ik ermee zal gaan doen, zie ik wel welke afwerking ik kies. Daar zijn zo véél mogelijkheden voor!

I did not work a final finishing at the beginning and end of the piece, but tied four ends together at not too large intervals, to make sure the thing will not fall apart. After washing, when (if) I think of a destination, I will decide upon a finishing. So many possibilities, so many choices!

*Na wassen is hij soepel en best zacht, maar nog steeds grauw.
After washing the cloth is much softer and very pliant, but still brownish gray.

8 opmerkingen:

nrrdgrrl zei

een tafelloper
een kinderdraagdoek
een hoedje (met veel stijfsel)
een basisdoek voor textielschilderkunst
een gordijntje voor een raam met niet-standaard afmetingen
een lekker groot kussen
rugbekleding voor diezelfde stoel

gea zei

tafelkleed over de tuintafel

Anoniem zei

Idd een prachtige tafelloper. Zitten er nou streepjes in? Kost vast een fortuin bij Habitat. Succes ermee en laat poes maar een eigen schuilplek verzinnen. Groetjes gabi

brigitte zei

Ik denk een sjiek tafelkleed.

Elske zei

Ik dacht ook meteen aan een tafel loper/(in stukken geknipt) placemats of ( ook verknipt dus) kussentjes......
Weinig origineel dus.

annita zei

Ik vind hem mooi geworden. Ik denk dat ik hem zou verven, maar je dat doe op het moment oevral mee. En dan, tja, een tafelkleed of zo. Hoe dan ook, ik vind het erg knap.

Anoniem zei

Linnen weven o.zo moeilijk: het is je gelukt!
Eerst bleken proberen? Daarna verven?
Als je wil: mail me prive over :hoe moet dat?
C-steekjes@hotmail.com
Groetjes Constance

yvonnep zei

ik vind het mooi - het heeft een hartstikke naturel uitstraling of hoe je het ook wilt noemen. Tafelloper vind ik geen gek idee, maar eigenlijk moet je het daarvoor ook voelen. Jij weet het.