maandag 16 juni 2008

Overvloed

verrassing!detail van vacht
Een paar dagen geleden kreeg ik een grote zak thuisbezorgd, vol ouessantvachten, wit en zwart. De luxe van zoiets is dat je gewoon flink kunt kiezen en weggooien (een vacht, gelukkig die met nogal wat kemp, bestond voor de helft uit hooi) en dan nog een hele boel overhouden..
Daarna mocht ik in de schuur van een schaapscheerder komen kijken. Gewapend met een wensenlijstje ging ik er heen, maar van het lijstje had hij niet veel. Dat komt dan nog wel eens, want hij had wel wat anders: een grote mooie zachte lange vacht, een heleboel swifter en een berg zwartbles. Omdat ik net al zwartbles had gekregen, heb ik alleen een zakje bonte zwartbles geraapt, en ook nog wat swifter meegenomen.

poes op vachtDe mooie lange etc. moest natuurlijk eerst getest, en dat viel niet mee: de eerste poging werd een soort touw, de tweede iets zachter. Net de hele zak omgekeerd op een oud douchegordijn (voor de getallenliefhebber: 1.80 x 1.80 meter) en de vacht uitgespreid. Het is niet helemaal haar, maar wel behoorlijk stevig allemaal, dus ik vermoed dat het een kempisch heideschaap is. Je ziet, als het geen trui wordt, mag het zonder veel bewerking in de poezenmand!

Summary: I received enough fleeces for a lifetime, in the past few days. There is more to come, and I will be able to spread the abundance, happily.

5 opmerkingen:

Irma zei

Ik lees het al...nou op dan naar de 11e juli!
Ik ben in oppertste graaistemming bij het zien van zoveel heerlijks

Vera zei

Ooh dat is een goed idee van Narcis! Wat nou matras, slapen op een stuk vacht, dat kan ik vast ook?
groetjes Veer

annita zei

WAt een weelde, zo veel wol. Ik heb een poosje geleden ook een vacht bij de schapenboerderij achter mijn huis gehaald.

froukje zei

Wat een prachtige foto!

jody zei

The kitty on the fleece is great! I have my drum carder now so if you would like to pass on some fleece, just let me know. ;)