zondag 6 juli 2008

Zomer

twee keer GrolsHet ideale cadeau voor een bruidspaar: een paar wanten voor hem, met rode blokjes, en een paar voor haar, met groene blokjes. Dat het in juli meestal geen wantenweer is in Europa, doet er even niet toe, want ik had een goede reden om dit bruidspaar met deze wanten te verrassen. De bruid, een Noorse (die toen de bruidegom nog niet eens kende), kwam naar onze bruiloft met een typisch Noors cadeau: een kaasschaaf. Ik had altijd gedacht dat dat een Nederlandse of Schotse uitvinding was, maar zij wist zeker dat het Noors was. Nou, zoiets kan ik ook! De echte Grolse wanten lijken op het eerste gezicht Scandinavisch, maar iedereen in Groenlo weet zeker dat het hun uitvinding is. Vandaar, en vanwege de wijsheid dat liefde eeuwig duurt als je handen maar warm zijn, gingen deze twee paar op de post voor de bruiloft die dit weekend in Noorwegen plaatsvond.

Two pairs of mittens for a Norwegian friend that got married yesterday. She gave me a cheese slicer when I married, I am returning the joke by giving her a typical Dutch traditional with a Nordic twist. And right on topic, too, because of the old truth: "cold hands, warm love; warm hands, love that never ends".

mutsHet volgende lekker warme project is een muts voor A, die ervoor zorgt dat er vrijdag bij de wolinzameling in Moergestel lekker in de aangebrachte wol gesnuffeld kan worden. En een muts schiet lekker op, beter dan een paar sokken, dus A heeft eigenlijk pech: hij krijgt een muts omdat twee andere wolleveranciers al op de wachtlijst staan voor sokken. Maar hij boft wel, want de muts is eerder af dan die sokken!

This will be a nice warm cap for the man that gives me and Zoetegoed the opportunity to browse through the fleeces that will be brought into his transit shed next Friday, by (as we hope) many sheep owners and sheep shearers.

zomervestjeZoals gezegd heb ik de pinwheel uitgetrokken en ga ik van het garen wat anders maken. Maar eerst is dit zomerse vestje aan de beurt: van katoen met acryl, lekker zacht, mouwloos, dus lekker snel, en van een kleur blauw die ik graag draag. Dwarsgebreid, de ribbels lopen verticaal.

And of course there is a summer item otn: a sleeveless cardi in ocean blue.

1 opmerking:

yvonnep zei

Dat vestje ziet er leuk uit! Patroon? En ja, een muts is sneller dan sokken, want je hebt maar één hoofd. Die wanten zullen zeker voor warme handen zorgen.