woensdag 24 september 2008

Doordoen

"Even" een of twee sjaals weven (die ene is nog niet eens af) en een feestelijk hoofddeksel maken van zelfgesponnen wol voor het jubileum van de landelijke spingroep, volgende week. Moeilijk kiezen wat eerst te doen, dan maar uitstellen en ze eerst allebei hier laten zien!

De sjaal (nr. 1 van 2) bestaat uit veelproefstukjes achter elkaar:
7454ax7455ax7457ax7458ax

Nog een centimeter of 20, dan knip ik hem af en kies ik welke patroontjes ik voor de tweede sjaal ga gebruiken.

punthoedjeDe feestelijke hoofdbedekking wordt een niet zo fel gekleurd als voorziene en niet zo plat als bedoelde driehoekige baret, volgens de beschrijving uit 'a knitter's almanac' van Elizabeth Zimmermann. Logisch dat hij niet plat wordt, daarvoor zou hij vierkant moeten zijn bij dit aantal meerderingen (beschreven als minderingen, als je vanaf de boord omhoog gebreid hebt; maar ik begon bovenop om geen proeflapje te hoeven maken en ik ga dus eindigen bij de boord), maar mijn hoofd is ook niet plat, dus hij gaat wel passen. Nu de naalden er nog in zitten kan ik nog niet beoordelen of het een soort zuidwester wordt, of iets damesachtigs, of een Robin Hoodvariatie. Volgende keer meer...

HoodThe swatchy scarf is not finished yet, but will be soon. Meanwhile I cast on a festive triangular tam for next week's spinning weekend, during which the tenth anniversary of our country wide spinning group will be celebrated, with us wearing all kinds of happy hats ;-)

2 opmerkingen:

yvonnep zei

Ja, volgens mij is wezen veel werk. Maar het ziet er wel mooi uit. Ben benieuwd naar je hoofddeksel. Vooralsnog kan ik me er niet zoveel bij voorstellen :-))) toch, petje af, hoor.

Irma zei

Lachen zeg, die muts in wording!
De a.s. sjaal ziet er leuk uit. De ketting is bijna niet terug te vinden.