donderdag 11 september 2008

Streepjes en strepen

handsomeDe 'handsome devil'sokken zijn af. Lekker stoer en toch lekker zacht. Ze zijn net niet gelijk, daar is over nagedacht, maar het maakte het breien nu niet bepaald opwindender.

I finished my 'handsome devils' this week. Fraternal twins on purpose.

fake ikatAlweer een paar maanden geleden bedacht ik deze inrijg, gisteren heb ik hem eindelijk verder doorgeregen en ben ik begonnen met weven. Het wordt een sjaal (of twee sjaals) van sokkenwol. Ingeregen op 1-2-3-4-1-4-3-2, tussen de verschillende patronen steeds een stukje linnenbinding, inslagen per patroonstukje verschillend om te zien hoe dat werkt. Zeker de eerste van de twee wordt zo een proeflapjessjaal.

proeflapsjaalI started this warp a few months ago, finished it yesterday and started weaving immediately, to find out other possibilities of using sock yarn.

5 opmerkingen:

astrid zei

lijkt me juist wel leuk om de sokken niet gelijk te hoeven te breien: 2nd-sock- syndrom -gewijs-gesproken

c-steekjes zei

Kun je gedachten lezen? Hangt het in de lucht?
Ik ben heb net de ketting af, broedt over de inrijg en zie per toeval jouw versie.
Ik heb Storm op Zolder sokkenwol met tencel van de Beurs in Arnhem. Zo mooi,zo zacht, zo glanzend: ben er "verliefd" op.
Hoeveel draden per cm doe jij?
Ik mail je apart daarover.
Veel weefplezier,
Gr. Constance, C-Steekjes

annita zei

Wat spannend dat weven, ik geniet mee.

yvonnep zei

Je sokken zijn hartstikke mooi en dat weven is hogere wiskunde voor mij. Je weet niet hoe dat in de toekomst zal gaan...:-)

Lida zei

Je sokken zijn echt mooi geworden, de kleur is ook mooi. Het weven is een kunst, hopelijk ben je straks daar tevreden over.