dinsdag 28 oktober 2008

Groene golf

woodlandZij kreeg laatst een sjaal cadeau, en al breit ze zelf, ze is er erg blij mee. Ik geef binnenkort iets aan iemand, die niet breit, dus hopelijk vindt die dit ook fijn. Ik heb gewoon hetzelfde patroon gebruikt, Woodland. Mijn eerste poging was paars en met net een iets te dikke naald. Dat paars (uitgehaald, gaat nog opnieuw op dunnere naald) vind ik wel zo mooi, dat ik het voor mezelf ga houden, dus dit groen past hopelijk beter bij de ontvanger. Het voelt in elk geval heerlijk aan!
Garen: Bristol van M+M, naald 3 mm.

I started this Woodland in purple, but had to go down one needle size to get a better texture. And because I love the purple so much, I am going to keep that for myself and make the scarf in green as a present. I hope the future recipient will appreciate the look and feel of it. I already love the feel!

teenEn wie had ooit gedacht dat ik zoveel groene dingen tegelijk onder handen zou hebben! Behalve woodland en de grote groene trui voor de wederhelft (alweer een eindje gevorderd, blijkt te groot, ik moet nu toch echt aan de grote proeflap, foto's komen nog wel) heb ik ook nog een echte simpele sok op de naald. Garen dat ik bijna twee jaar geleden in een impuls kocht bij Lammy (zaterdag mag ik weer, garen halen voor schoonmoeder!) is eindelijk aan de beurt en levert een verrassend patroon op. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken voor twee hele sokken :-}

Not only woodland and DH's big green aran are on their way (aran has its *beeps* pics to follow) are having the same shade, to my own surprise I also cast on for a pair of green socks. Bizarre kind of pattern, showing up while knitting.

3 opmerkingen:

yvonnep zei

mens, mens, mens, maar dit is ook prachtig, prachtig, hoor! En is iedereen niet altijd blij met een sjaal of je nu wel of niet breit? Ik draag mijn paarse nu met veel plezier.

annita zei

mooi kleurtje, ik houd wel van groen.

Breidoos zei

Leuk die woodland sjaal, ik brei em ook maar met een soort mohair achtige wol en dan ziet het er ineens weer heel anders uit.