dinsdag 28 oktober 2008

Sjaal 2

sjaal 2Na de eerste sjaal was de tweede zo af, omdat ik hem maakte op de rest van de schering van de eerste, die nog in de hevels hing, en omdat ik door ervaring wijs genoeg geworden een paar ferme strepen op de aanslaglat heb gezet: voor de breedte van de sjaal als geheel, voor de lengte van de lichte stukken en voor de lengte van de patroonbanden. Bovendien heb ik nu geen extra kleuren voor tussenin-inslagen gebruikt, wat me veel minder concentratie kostte. Het resultaat is wat strakker, en een beetje kort. Volgende keer meet ik wel serieus de lengte van de schering en ga ik niet zomaar op goed geluk de kamer door met mijn draad.

Scarf #2 took much less time and effort: the warp was still hanging in the shafts from #1, I marked the width I wanted my scarf to be and the lengths of the various patterns, and I did not use more than one color at a time, most of the time. And because I did not much measuring beforehand, this scarf is shorter than #1, which makes for a big difference in time to make it, of course. But it feels nice and it fits me well, so it really pleases me.

1 opmerking:

yvonnep zei

Het klinkt allemaal efficient en effectief, maar snappen doe ik het niet. Zie wel dat er een prachtsjaal hangt!