maandag 22 december 2008

Lichter, dus kouder?

nbs7606Wijsheid van mijn opa: "Als de dagen beginnen te lengen, begint de winter te strengen." Nu waren de dagen een paar dagen geleden nog aan het korten, maar het was toch fors koud. Ik had deze muts bij me en ik heb hem zelfs opgezet. Dat hielp niet echt: hij was te kort om over mijn oren te vallen en als ik hem langer trok blies de wind er dwars doorheen, zo mijn oren in. Wat nu? Bovenkant uithalen? Geen zin in! Stukje onderaan breien? Maar dat leuke i-cordje dan?

Last week, I wore this hat for the first time. Unfortunately, the icy cold wind blew under and through it, so my ears were almost frozen off when I arrived at home.

nbs7642Uiteindelijk heb ik aan de binnenkant bovenaan het ronde randje (dat was het begin van de muts) opnieuw steken opgenomen en ben ik weer gewoon in rib gaan breien, ver genoeg om lekker over mijn oren te passen. Een dubbele laag wol moet mijn oren toch warm kunnen houden!

So I deceide to elongate the thing, for frogging the top was not an option if I did not really have to. I kept the I-cord and picked up stitches at the inside of the hat to start another layer of knitting.

nbs7644Gewoon naar buiten omslaan, zodat het een gewone lekker warme muts wordt, is natuurlijk een optie.

One option is wearing the hat as usual, with the brim up over my ears. Good for warmth, but the I-cord is lost from sight.





nbs7645Maar eigenlijk is naar binnen omslaan net zo leuk: even warm, maar met het opzetrandje nog in beeld, en ik kan een stukje meer of minder naar buiten trekken als ik dat wil.

I like this option for change in appearance: brim folded up inside, so my ears are still covered by two layers of handspun wool, and the I-cord is still visible.


En nu is het wel midwinter geweest, maar niet koud...

Now, solstice being past, real winter may come...

5 opmerkingen:

yvonnep zei

Nou, ik vind je oplossing hartstikke leuk. En inventief!

annita zei

Wat een geweldige en creatieve oplossing.

Dominique zei

Het wordt weer heel koud, zegt de weerman hier. Dus die leuke muts zal nog goed van pas komen!

Lieke zei

Nou, het was vandaag met de mist anders al weer koud genoeg voor een muts. En met kerst wordt het ook behoorlijk koud, dus die muts ga je vast nog wel dragen ;-)

Petrouchka zei

Ik heb hier zo een muts voor zoonlief , net te kort ..
Wil je mij verklappen hoe je hebt afgekant ...want ik ben bang dat het anders een te strak randje wordt en dan doet deze 6,5 jarige hem dus niet op ...

Groetjes , Petrouchka