dinsdag 2 december 2008

Nieuwe jas

snelle sjaalAl jarenlang dacht ik hartje winter, als het echt koud begon te worden, dat het tijd was voor een nieuwe jas en waren ze dan overal al uitverkocht. Nu is het dan eindelijk gelukt, net voor mijn oude jas echt uit elkaar viel. Paars, omdat zwart mooi is, maar wel erg zwart, en grijs overal bij kan, maar de winter toch al grijs genoeg is. Natuurlijk had ik geen sjaal die bij die jas paste (behalve een zwarte dan), maar gelukkig heb ik nog wat garenvoorraad. Eén bol chenille die ik bij een weefgetouw kreeg is dus uit de weefvoorraad gehaald om een snelle sjaal van te breien. 10 steken op naalden 10, in vijf kwartier klaar. Camera snapt niks van paars, fotoshop snapt het een beetje, dus de foto komt in de buurt van de werkelijkheid.

I finally managed to buy myself a new winter jacket before the end of winter and before everything was sold out. Most of the time the spring collections have arrived before I realize it is winter ;-) One ball of thick chenille yarn was enough for a quick knit matching scarf.

basisbasis2

Maar één sjaal is geen sjaal, dus er komt er beslist nog een. In de winkel heb ik een sjaal met felgekleurde blokken omgehad, die verrassend goed stond, bij mij en bij de jas. Die kleuren heb ik ook nog in de voorraad! Voor de winter om is heb ik er nog een sjaal bij, of twee...

As one scarf will not do, I rummaged through my stash and found more possibilities to adorn myself for real winter. Now I only need some time: to figure out which colour combinations to use, which warp/weft combi to apply, and to actually weave at least one more.

tiffany voorkantEn zonder sok op de naalden ben ik nergens, dus goochel ik ook geregeld met de blokkendoos van Wolhalla: Tiffany. Volgens patroon brei je hem plat en maak je daarna de voorkant aan elkaar, ik doe het een tikje anders. Dan nog blijven er zeker 50 draadjes af te hechten aan het eind...

And because I feel abandoned if I do not have a sock otn, I'm juggling with Wolhalla's Tiffany sock pattern. Let's say it is challenging, and great fun too!

3 opmerkingen:

Dominique zei

leuke sjaal - past perfect bij de nieuwe jas. En de sokken zien er interessant uit (heb ze gefaved op ravelry)

yvonnep zei

Heerlijk he, dat paars deze winter weer helemaal te krijgen is! Leuke combi en jij bent wel heel erg snel.

annita zei

Wat een heerlijk chenille garen. Daar wil ik ook nog eens wat mee doen. Prachtig, die sjaal.