maandag 29 december 2008

Uit winterslaap

proeflap/swatch 7647axIk begon een tijdje (een jaar ongeveer) geleden met een trui voor H en vanwege opstartproblemen (twee diktes garen, nog geen steken gekozen) bleef dat maar liggen. Laatst pakte ik het opnieuw op en ik begon gewoon aan de rug. Fout! Dus ik haalde het weer uit en begon braaf aan een proeflap. 104 steken, met alles wat ik dacht dat er tot het midden van de trui op zou horen plus een beetje om het hele middenpaneel te kunnen zien en meten. Te groot! Ik heb het niet uitgehaald, want als ik dit garen niet voor de trui nodig heb, wordt het de onderkant van een bijpassende muts.

This is the umpteenth swatch for the Aran sweater for H. I learned how necessary this is and I did so the hard way. I will keep the swatch and if I do not need the yarn to finish the sweater, it will be the base of a matching cap.

rugbegin/yokes with upper back7646axNa nog heel wat meet- en regelwerk ("Nee, even een kabeltje of een paar steken ertussenuit doe ik niet, het moet in evenwicht blijven en er zijn spelregels waar ik me aan wil houden!") is dit het ontwerp geworden voor het voor- en achterpand. Als ik de mouwhoogte bereikt heb, komen er aan de zijkant nog steken bij, waardoor de zigzag breder wordt, plus nog wat vulsteken. Over de mouw gaat de vlecht doorlopen die nu de schouderpatjes vormt.

This is the final design. I cut out a few patterns to obtain a better fit. Not easy, if the future recipient keeps asking to keep them all and only adjust the pattern by omitting a few stitches here and there. Now he agrees with me the sweater is going to look great!

Ik moet nog bedenken of ik de mouwen en het lijf helemaal in het rond ga breien.

I am knitting flat now, will decide on flat or in the round for the sleeves and body later.

6 opmerkingen:

yvonnep zei

't wordt wel heel mooi en die kleur is prachtig.

Dominique zei

design on the needles... dat is voor mij te hoog gegrepen, dus petje af. Hij wordt heel mooi!

astrid zei

vooral die vlecht op de schouder lijkt me erg mooi. Ga je het patroon wel uitschrijven?

MoniqueB. zei

wat een verschrikkelijk mooie kleur. Het ontwerp is ook mooi, past goed bij elkaar. Knap dat je het allemaal uitvogelt hoe en wat. Als je het lijf helemaal rond breit, is het wat soepeler, en rekt het beter. (tenminste, dat is zo bij mijn spencer).
veel geluk, plezier en fun in 2009!

froukje zei

Zo te zien wordt die trui prachtig! Ik wens je in 2009 heel veel breiplezier (en spinplezier, en verfplezier en wat er verder nog op je pad komt plezier...)!

Anoniem zei

Dat ziet er al prachtig uit!
Veel brei/puzzelplezier!
Groet, Astrid v.A.