zondag 25 januari 2009

Snel, 't wordt lente!

wrapcardi7694axHet speenkruid schiet de grond uit, de rozen en de hortensia's krijgen al volop bladknoppen, de vlinderstruik heeft opeens veel blad, de mussen koloniseren het afdak en de mezen vechten om een plek in de conifeer, dus het wordt duidelijk lente. En ik? Ik zet een dik vest op. Maar wel een met korte mouwen en van dik garen, dus ik kan het nog voor de zomer aan en ik zal er niet in stikken van de hitte.

Patroon: Ariosa van Classic Elite Yarns. Garen: Alaska van Bergère de France, jaren geleden gekocht bij M+M Wolpost, breit heerlijk snel op naalden 6!

Though spring is very definitely nearing now, I cast on for a nice bulky wrap cardi only two days ago. This is such a fast knit that I will certainly be able to wear it before winter is really over :-D

9 opmerkingen:

Elske zei

Speenkruid, rozen, hortentia's????
Ik zie hier alleen aarzelende sneeuwklokjes.
Maar we houden hoop!

Groetjes, Elske

Dominique zei

mooie beschrijving van de lente (die ik hier nog niet zo gezien heb...). Het vest ziet er mooier uit dan het origineel. Ik heb ooit een trui gebreid in dit garen, en alhoewel erg dik, toch niet te warm... en 't gaat goed vooruit. Bedankt voor jouw comment op mijn blog : ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal geen aantekeningen heb gemaakt. Nul, nada. 't Wordt dus goed kijken naar het eerste exemplaar, en dan reconstrueren. Moet lukken

annita zei

Dat wordt een mooi vest. Ik zie hier ook de natuur al in de starthousing staan. Maar, het is oas januari, het kan zo weer gaan vriezen.

Irma zei

Woon jij in een ander land?

José zei

@ Elske: alleen de blaadjes pas, maar daarna gaat het meestal hard!
@ Irma, nee, maar een paar kilometer verder landinwaarts dan jij, maar ik neem selectief waar en ik heb het warm, al kan dat ook zijn omdat ik over 2 maanden alweer jarig ben (51!, daar ga je wel van blozen af en toe ;-) )

ingrid zei

Misschien dit weekeinde schaatsen ; arme rozen en hortensia's ;-)
Groetjes Ingrid.

wollie zei

hier zelfs geen onkruid te zien, alleen groene aanslag op de tegels.
maar dat komt vast omdat ik geen tuin heb, dus moet ik wachten tot er iets van onkruid tussen mijn tegels uitschiet :))

mooi vest en inderdaad heerlijk voor het voorjaar.
het garen ken ik niet, maar ik vind het wel mooi opbreien.

yvonnep zei

Zien doe ik het nog niet hier in de stad, maar het lentegevoel is er al wel. Het vest ziet er mooi uit.

Hoekje van ons Marianneke zei

Prachtig kleur wolletje en wat een lief patroontje zeg
groetjes van ons Marianneke
http://onsmariannekes.blogspot.com/