donderdag 15 januari 2009

Volgende?

witblauwe schering7678Al sinds ik mijn grote getouw heb, lag dit keurig opgerold boven op de kast. Omdat ik een duidelijke foto wilde maken van een verdeler (evenaar) en de lege verdeler helemaal achterop de kast ligt (stoel te laag, geen zin om een trapje te halen, kan er dus niet bij) heb ik dit pakket maar eens opengemaakt. Eigenlijk is dit materiaal inslaggaren, waarmee je dikke dingen weeft. Maar de vorige eigenaar heeft bedacht dat moeite loont en al veel precisiewerk verricht. Een ruime drie meter gehaspeld (keurig met een kruis tussen kruislatten) en heel netjes verdeeld. Het geheel is smal genoeg voor mijn tafelgetouw, maar als ik meer geduld heb, kan ik er te zijner tijd iets mee doen op het staande getouw. Het tafelgetouw heeft hiervoor eigenlijk te weinig hevels, bedenk ik me nu. Nog even laten bezinken dus!

This warp has been waiting on top of the big chest in my hobby room for years - ever since I got my floor loom, because they came together. Now I wanted a picture of a divider and took this one, an action picture ;-)
The yarn consists of strands of thin threads and according to many weavers on the net it is meant as a weft. OK, there is more left, so I can decide what to do: use it as planned, or taking the threads apart for the weft, too. Which would mean an awful lot of work.
There is some time left to think, because I am using both looms at the moment and so there is no need to thread this warp on one of them immediately. Will be back later...

Geen opmerkingen: