donderdag 12 februari 2009

Grrriep

Niks aan, ziek zijn en in bed moeten bijven. Maar na een week mocht ik er geregeld uit van mezelf en nu ben ik er weer aardig bovenop aan het komen, dus heb ik ook weer wat gebreid.

I was down with the flu and I hated it, but I'm recovering (too slowly to my taste) and started knitting again.

opzetje7700xkortgrijs7699ax


Met dit snelle opzetje (naalden 4,5 en dikke wol) zette ik een paar simpele korte sokken op. Meerderen tot 42 steken, in het rond breien tot de hiel, jojo-tje maken, paar rondjes boord, klaar. Prima werkje voor een herstellende zieke!

I made a fast pair of short thick woollen socks, toe up, cast on by just winding the yarn 9 times around both ends of my 4,5 mm circ.

wrapcardi7704xHet oranje vestje schiet ook lekker op. Goed patroon, garen en naalden die precies de stekenverhouding geven die beschreven is, wat wil je nog meer!

The wrap cardi is growing fast, thanks to a well written pattern and yarn/needles that give gauge without any necessary changes.



7705axVlak voor ik in de ziekenboeg belanddde heb ik de hals van de grote groene arantrui voor H afgemaakt. Nu weer een stuk gewoon naar beneden breien, dan weer zien hoe de pasvorm wordt. Spannend, maar het breit wel erg lekker, en stel dat het toch te klein wordt voor hem, dan pas ik er wel in ;-)

Just before I was confined to my bedroom, I managed to form the neck of H's big green aran. I wonder about the size, but should it be too small for him, I would be a good second candidate for this lovely sweater :-P

5 opmerkingen:

annita zei

Ik loop ook te hoesten proesten en niesen, nergens zin in.

Anoniem zei

Ha, fijn dat je weer bent!
Je hebt ook letterlijk de draad weer opgepakt, zie ik:-)
Astrid v.A

froukje zei

Grieperdegriep.... maar als je weer aan het breien bent: het teken dat het weer goed gaat!

yvonnep zei

Alle drie de projecten zien er gaaf uit. Het vestje schiet zeker goed op! En is mooi.

Serena zei

Fijn dat je weer aan het breien bent, dan is de griep toch al weer een beetje aan het verdwijnen. Beterschap voor die laaste loodjes!