woensdag 1 april 2009

Mutsje af

beestjes7789top7785

Toen de rendieren eenmaal klaar waren was het afmaken van de muts nog maar een koud kunstje: ik begon met het herhalen van het donkere stukje in de onderste patroonrand, maar dan in lichtroze. Een patroon over 12 steken op een totaal van 120, dat betekent tien herhalingen, en daar moesten de minderingen in. Ik maakte elke drie toeren tien dubbele minderingen en wisselde elke vijf toeren van roze. De streepjes wilde ik houden, de figuurtjes daartussen kregen dus steeds minder ruimte. Dat werd dit :-D

After knitting the deer, finishing the crown was a fast knit and an adventure. The 12-stitch pattern repeat over 120 stitches allowed me to double decrease ten times every third round, switching from pink to vivid violet every five rounds and making sure I made the patterns smaller as I went. I am quite happy how this turned out!

9 opmerkingen:

marion zei

hij is erg leuk geworden jose.........

yvonnep zei

ook al ondeugende mutsen... mooi geworden, trouwens, leuke kleuren. Niet helemaal jouw kleuren, of vergis ik me daarin?

Lieke zei

Hij is super mooi geworden!

annita zei

Hij is super, maar ik hoop dat hij nog heel lang in de kast mag blijven liggen ;

brigitte zei

Gaaf man, hij is erg leuk.

Ela zei

Geweldig!! Ik heb effe ingezoomd op de muts, en ik lig in een deuk!!

Jenneke zei

grappige muts!

Noor zei

Heel per ongeluk (op zoek naar een manier om het Bergere breiboek voor 2009/2010 op de kop te tikken) kwam ik op jouw website. Erg gaaf, voor een leuke verslaving!! Toen ik langs dit mutsje kwam was ik er helemaal van overtuigd dat ik niet toevallig bij jou ben uitgekomen. Enig patroon!Ik heb deze rendieren in stickervorm! Nu ga ik een Noorse trui (proberen te) maken en zou graag dit patroon erin willen verwerken. Zou ik het patroon (tegen vergoeding uiteraard) van je mogen hebben??
Ik hoor graag van je,
Noor

José zei

@ Noor: het rendierpatroon staat gratis op internet, het heet fornicating deer chart en is van Anne Rutten. Ik kan het alleen vinden op Ravelry (www.ravelry.com). Als je daar nog geen account hebt, schrijf je dan maar snel in, er is nog veel meer moois te vinden!